Grand Tetons

Door Ed en Jolanda Bakker - 24-05-2014 07:47

25° c

JACKSON – GRAND TETON N.P.

Goodmorning!!! Om 07.00 uur al in de auto op zoek naar wildlife. smiley ik hoor jullie denken ...... het is vakantie hoor! Maar ja, als je toch om 05.00 uur wakker bent en niet meer kan slapen (zijn we nu nog niet over die jetlag heen?) en de hemel weer strak blauw is met een heerlijk zonnetje dan ga je gewoon op pad. Dik ingepakt, want de temperaturen liggen rond de 5c, op zoek naar de dieren. We zijn begonnen bij Antiloppe Flat, door naar Mormoon Row. Hoe mooi is het daar als de zon op Grand Tetons schijnt. Een vrije vertaling  van " Les Tetons" is "Grote Tieten" omdat ze op borsten zouden lijken. Nou, ik zie t nog steeds niet ondanks dat mijn fantasie toch erg groot is. Hebben wij nou net het geluk dat er een coyote rond liep die op jacht was naar een gopher en dat mijn camera nou net goed ingesteld stond. Helaas voor hem ging zijn maaltijd voorbij, maar ik heb hem op de foto, zo ook de gopher die hem stond uit te lachen! Verder nog bisons, herten, elks en een blauwe gaai gezien! Dat allemaal vroeg in de morgen. Daarna terug naar de campground om Doug en Barbara op te halen.

Na de koffie wederom op pad met een gevulde picknickmand. Op naar Jenny Lake. Helaas was de scenic route op de onverharde wegen nog gesloten, bummer! Wel heerlijk aan het meer in het zonnetje onze lunch gegeten. Hoe relaxed is dat. Na de lunch naar ons (niet voor Ed, maar stemde toch voor) tweede uitje gereden, met de Aerial Tramway naar boven de bergen in. Ik denk dat ik nu begrijp waarom Ed geen bezwaar maakte. Hij heeft vast geweten dat de Tramway nog gesloten was, ook al zegt hij van niet. Pas morgen, begin van het zomerseizoen) gaat het weer open. Hoe toevallig! Als troost maar een overheerlijk Starbucks in het dorp gehaald. Dat maakt het dan wel weer even goed. Vanavond hebben wij heerlijk buiten gegeten in een zeer gezellig restaurant midden in de natuur bij Teton Village. Een aanrader!  Daarna natuurlijk nog op jacht naar wildlife. Natuurlijk weer op wegen gereden waar een normale toerist nooit zou komen. Misschien denk je wel eens, als je huizen hoog in de bergen ziet liggen "wow, je zult er maar wonen". Nou die wegen hebben wij gevonden. Helemaal naar de top gereden met schitterende huizen en nog mooiere uitzichten! Uiteindelijk kwamen we uit waar wij vanmorgen zijn geeindigd en hebben deze weg opnieuw gereden. Laten we nou net op het laatste moment nog elks, coyotes, twee marmotten, drie elanden en als klap op de vuurpijl hebben wij de coyotes horen huilen op het moment dat wij, ver van de auto waren om de moose te bewonderen. Op dat moment krijg ik direct het liedje van Drs. P in mijn hoofd - de dodenrit (Troika hier, Troika daar). Met dat idee toch maar veilig naar je auto gelopen. Je weet maar nooit waar ze zijn! Al met al hebben we weer zeer enerverende dag achter te rug. Morgen vertrekken we alweer richting Yellowstone! Op naar de Grizzly's!!! Welterusten.

Nieuwsgieren naar meer foto's van onze vakantie, ga dan naar onze website