Inleveren

Door Ed en Jolanda Bakker - 08-06-2014 07:11

25° c

MALIBU BEACH – LOS ANGELES

Het bewijs is vanmorgen geleverd. Er zijn hier echt ratelslangen op de camping. Op onze plek hebben we een stuk van een staart (vervellen) gevonden. Jakkes, het idee!!! Gelukkig vertrekken wij vandaag.

Helaas moeten wij vanmorgen afscheid nemen van ons hotel op wielen. Maar eerst mocht ik nog even de huurauto terugbrengen naar Thousand Oaks. Dit keer niet met gierende banden maar met een sukkelgangetje. Laten wij nu net een grote vrachtwagen voor ons treffen die echt wel moeite had om boven te komen. Tja en inhalen kan daar niet. Jammerrrr, ik had zo graag nog even door die bergen willen scheuren, ondanks de mist die hier hangt.  Uiteindelijk waren wij rond 10.00 uur bij Apollo om de RV in te leveren. Dit gaat altijd wel wat sneller dan het ophalen. Even alles nalopen en klaar. De taxi stond al klaar om ons naar Alamo te brengen. We willen toch nog wel vervoer hebben voor vandaag. Gelukkig maar, want het verloopt niet helemaal zoals wij het gepland hebben. Allereerst mocht onze Suzan haar werk weer doen, want we willen snel bij het hotel aankomen. Normaal stuurt ze ons de Freeway op, nu bracht ze ons door de slechtere wijken van LA, lekker dan. Vlak voor Pasadena hadden wij allebei al een slecht gevoel over deze wijken en het werd er maar niet beter op. Uiteindelijk bij het hotel aangekomen werd ons gevoel bevestigd. Dit is niet waar we willen overnachten, dus op zoek naar een Starbuck voor internet. Normaal gesproken vindt je deze op bijna elke hoek van de straat, hier moesten wij er een aantal km’s voor rijden. Zegt dit iets over de omgeving? Pas in Pasadena kwamen we ze weer tegen. Wat een mooie stad, zeker leuk om te verkennen, maar een parkeerplaats te vinden. Er was een festival aan de gang. Binnenstad is afgesloten en het is hier megadruk. Gaat lekker! Uiteindelijk hebben we toch nog een Starbucks kunnen vinden en hebben het hotel gecanceld en een andere reservering gemaakt. Er was niet veel meer vrij, dus hebben we besloten om terug te rijden naar de kust en een BW in Hawthorne geboekt. Hier hebben wij verleden jaar ook gezeten. Eenvoudig maar goed, vlakbij de zee en het vliegveld.   De middag op gepaste wijze afgesloten. Heerlijk nog even bij het zwembad in het zonnetje gelegen. Dat was nog even genieten.

Vanavond nog even wat laatste inkopen gedaan in de Del Amo Mall. Een tip! Vermijdt deze Mall! Ze zijn deze rigoureus aan het verbouwen. Het wordt echt een schitterende mall maar op dit moment zijn er niet veel winkels!! Nu koffers aan het ompakken en lekker op tijd naar bed. Morgen naar huis. Tot onze laatste blog!