Maandag 22 juli - Yosemitepark

Door familie Koopmanschap - 23-07-2013 08:55

Ook vandaag zijn we nog steeds vrij vroeg wakker, toch nog een beetje last van jetlag denk ik. we kunnen ook hier gelukkig lekker ontbijten. Het is een beetje primitief met alleen maar weggooi borden en bestek etc. maar het smaakt er niet minder om. En dan weer op weg naar Yosemitepark. Eenmaal in de auto wordt besloten dat we toch eerst de grote Sequoia bomen willen zien. Dus nemen we de afslag naar Mariposa Groove want daar zijn deze bomen te zien. Na een bochtig ritje van ongeveer 30 mile komen we bij de ingang van deze Groove. Helaas is deze afgesloten omdat er al teveel auto's naar binnen zijn gereden. We moeten 4 mile terugrijden en de shuttlebus nemen. Ja, en dat doen we dan maar. Eenmaal aangekomen bij de Mariposa Grove kun je met een trammetje er doorheen rijden. Nu zitten we niet op de centen maar 28 dollar voor een ritje doet ons besluiten om lekker te gaan wandelen. Niet de hele route want daar hebben we geen tijd voor helaas. Maar na een korte wandeling komen we bij de Grizzlyboom aan. Nou deze doet zijn naam wel eer aan, zo groot en hoog. Even verderop komen we bij de Tunnel Tree. Bij deze Sequoiaboom hebben ze gewoon een stuk eruitgehaald zodat er een tunnel ontstaat waar je onderdoor kunt lopen. Tegenwoordig doen ze dit niet meer bij deze bomen. Na weer terug gereden te zijn met de shuttlebus gaan we op pad met de auto naar Yosemite Valley. We stoppen onderweg nog even bij de Tunnel View waar je een prachtig uitzicht hebt op deze Valley. In Yosemite Valley stoppen we bij de Lower en Upper Yosemite Fall. Na een klein stukje lopen zie je de watervallen in de verte. Helaas zie je alleen bij de Lower Fall nog water naar beneden komen. De Upper Fall is helemaal droog. Je ziet alleen langs de rotsen waar hij normaal naar beneden komt. We klimmen hier met z'n vijven naar boven over de rotsblokken. Het is soms wat lastig maar eenmaal boven bij de waterval is een mooi meertje waar we even lekker in kunnen gaan staan. Het is wel ijskoud water. Na veel wikken en wegen hebben André, daarna Thomas en uiteindelijk ook Jurgen daar even gezwommen. Toen we weer beneden waren en terug naar de auto liepen voelde we wat regendruppels. Eenmaal weer terug in Mariposa gingen we op zoek naar een restaurantje. En waar kwamen we terecht.......in de Pizza Factory. Nou dit was onze eerste ervaring met een Amerikaanse 'vreet'schuur. We hebben er toch wel lekker gegeten en er bleef niet al te veel over omdat we al rekening hadden gehouden dat het weleens grote porties konden zijn. We hebben nog even heerlijk buiten gezeten om de weblog bij te werken, maar gaan nu slapen want morgen gaan we verder naar onze tussenstop, Bishop, op weg naar Las Vegas.