Zaterdag 3 augustus - Los Angeles

Door familie Koopmanschap - 05-08-2013 08:53

Vanmorgen hebben een goed ontbijt gehad in het hotel en zijn bijtijds gaan rijden richting Los Angeles. Het is vrij veel over de snelweg rijden dus dat schiet wel aardig op. Het is al vrij warm als we wegrijden, 35 graden, en de wegen zijn weer echt Amerikaans recht en eindig lang. Ongeveer halverwege maken we toch een uitstap door Joshua Park. Het laatste Nationale park dat we bezoeken. Het is een echt woestijn landschap daar, dus ook erg heet. Er zijn veel rotspartijen, maar weer heel anders dan we al gezien hebben tijdens deze reis. Het is erg dor en droog en de Joshua Trees hebben we natuurlijk ook gezien. Tijdens de rit door het park zijn we een paar keer gestopt om wat mooie foto's te maken. Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar int Hotel in LA . Het werd iets drukker onderweg en we hebben nog een broodje gegeten bij de Subway. Uiteindelijk kwamen we om ongeveer vier uur aan bij het Omni Hotel Los Angeles. We konden de auto voorrijden om alle bagage uit de auto te halen en deze werd vervolgens voor ons geparkeerd in de garage. En als we de auto weer nodig hebben wordt deze gewoon weer voorgereden, wat een luxe!!! We hebben twee kamers hier met een tussen deur. Het is hier in LA ineens een stuk frisser, scheelt al gauw 20 graden met gisteren. Tegen de avond gaan we in de omgeving een stukje lopen maar we lopen niet naar het beste gedeelte van LA, veel zwervers etc. Hier gaan we geen restaurant vinden om iets te eten. We lopen terug naar het hotel en gaan met een trammetje, The Angel Flight, naar de straat waar ons hotel ligt. We lopen nog door naar de omgeving achter ons hotel, dit ziet er een stuk beter uit. Dit is het music district zeg maar. Hier ligt het Disney Music Centre, een concertgebouw. En nog een aantal andere theaters. Eenmaal terug in het hotel zoeken we in ons boek een restaurantje op en gaan met de auto op pad. Uiteindelijk komen we in de wijk Hollywoord terecht waar we gaan eten bij een Italiaans restaurantje. Hier speelde nog een iemand op een accordeon, erg gezellig dus. Hij vroeg ook aan Esther hoe ze heette, en begon te zingen 'Esther ig ghou van jou' te zingen, dat was het enige Nederlands wat hij kende. Vooral de uitspraak was erg grappig. Toen hij hoorde dat we uit Holland kwamen noemde hij gelijk de plaatsen 'Boessoem' en 'Ghilversoem' , die kende hij dus. Hij wist ook dat Hilversum van de televisie was. Terug in het hotel hebben we nog zitten kaarten en zijn lekker gaan slapen.