Yosemite Park

Door Henk den Hoed - 24-10-2013 02:35 Zondag 20 oktober. We zijn op ons gemak naar Mariposa gereden, naar een camping 20 miles voor het Yosemite Park daar onze plannen gemaakt voor de volgende dag. Maandag 21 oktober zijn we vroeg vertrokken. De weg er naar toe was al een mooie tocht slingerend door het landschap de bomen in herfst kleuren van geel. rood en goud. Het park was open en we werden door een Ranger verwelkomt, even verder moesten we door een tunnel van graniet wat net ging. Naar de Village waar we ons lieten informeren over de plekken waar we naar toe gaan. de camping gereserveerd en op weg naar Glacier point een rit van een uur langs ravijnen schitterende rotsformaties en heel hoge bergen van graniet dit in allerlei grijze tinten(50 kleuren grijs). Boven op de top 7200 feet hadden we een geweldig uitzicht. De dag vloog om, naar de camping waar een Ranger ons vertelde dat er beren waren en we geen voedsel in het zicht moesten laten liggen , want de beren kwamen kijken en probeerde in de camper te komen, zelfs tandpasta, zeep en zonnebrand eten ze op,. Na deze waarschuwing was Liesbeth met geen tien paarden uit de camper te krijgen. We hadden geen stroom en hebben het gezellig gemaakt. Dinsdag 22 oktober hebben we de hele dag gewandeld er zijn 480 kilometer wandelpaden dwars door het park naar meren, watervallen en de bergen. Onderweg kwamen we een ree met twee jongen tegen en werden gewaarschuwd dat er berg leeuwen rondliepen en je een stok moest pakken om je te verdedigen. De natuur , bomen en bergen zijn wonderschoon en we hebben genoten van de vergezichten. Toen we bij de camper kwamen heeft Henk een kampvuur gemaakt, het werd al weer fris, s,morgens is het 3 C graden en overdag als de zon schijnt 20 C Op de camping zijn geen voorzieningen een echte natuur camping geen water en geen stroom alle voorraden zijn op we gaan morgen op weg naar San Francisco