Kingman en Hualapai Grand Canyon

Door Wim Jacobs - 06-09-2013 00:48 Een korte nacht doet pijn maar het uitzicht van de opkomende zon in de Canyon maakt veel goed! Al waren we wel net ietsje te laat... Het ochtendgloren was al zichtbaar en de Canyon niet meer volledig donker, maar toch het was iets uniek. Na de het bewonderen van moeder natuur gingen we iets eten. Met de auto reden we richting El Tovar. Het was oppassen geblazen met rendieren langs de baan. Iets wat ik gisteren ben vergeten te vertellen. S morgens en s avonds lopen die gewoon vanuit het bos naar de hotels om daar van het overheerlijke gras te eten. Hoewel ze tam lijken moesten we toch 150 meter afstand houden. Na een toch wel zeer uitgebreid ontbijt zijn we dan de baan opgetrokken voor een 3 uur durende rit naar Kingman om daar onze valiezen af te droppen en verder te rijden naar Grand Canyon West. In Kingman gaf de gps aan dat we 3 uur gingen doen over 120 km. Anneke en ik begonnen al warm te krijgen -niet alleen van het hete woestijnweertje- omdat het toch al 1 uur was en we nog onze helicoptervlucht moesten doen. Onderweg naar GCW reden we over gewone wegen met stieren en koeien in de aanpalende weien maar ook over onverharde wegen. Die laatste zorgden er voor dat we af en toe toch wel eens twijfelden of we nog juist zaten... Enfin, eind goed al goed. We zijn uiteindelijk ter plaatse geraakt. En ja ja we hebben de Grand Canyon afgedaald. Weliswaar met de helicopter;-) Een korte maar unieke ervaring. Op de bodem hebben we nog een kort vaartochtje gemaakt op de Colorado rivier om vervolgend met rasse schreden terug over de Canyon te zoeven! En alsof dat nog niet genoeg was kwestie avontuur hebben we nog een wandeling gedaan op de skywalk, die ettelijke honderden meters boven de afgrond hangt en een volledige glazen vloer heeft! De dag werd uiteindelijk afgesloten met een tweede zonsondergang, maar deze keer in de West Grand Canyon. Zowel Anneke als in vonden deze laatste zelfs nog mooier dan de eerste. Daarna was het helaas een droevig afscheid en terug richting Kingman voor onze overnachting. En nu gaan we lekker slapen want het is weer vroeg dag morgen! Slaap goed!!!