Het sprookjesachtige Yosemite

Door Wim Jacobs - 08-09-2013 07:38 EINDELIJK een stopcontact en wifi. Uitleg komt zo. Toen we vertrokken in Death Valley hadden we nooit gedacht dat we zó lang onderweg zouden zijn. We waren nog even gestopt bij Dante's View met prachtig uitzicht over Badwater. Daarna inpakken en wegwezen voor de rit van 8 uur. Dachten we. Onderweg enkele mooie plaatsen van Death Valley gepasseerd zoals: Stovepipe Wells' met zijn -kleinere dan gedacht- zandduinen. Een waarschuwing voor oververhitting van de wagen zorgde ervoor dat we konden cruisen met dakraam en voorramen open. Een leuke ervaring. Na vier uur rijden waren we op een plaatsje -waarvan de naam mij ontglipt- waar we normaal Yosimte konden inrijden maar helaas was de ingang gesloten door het vuur. We hadden echter nooit verwacht dat onze 'kleine' Detour ons over de hoge bergen van de Sierra Nevada zou leiden. Met kronkelweggetjes en 16% afdalingen. Het was een avontuur maar na nog eens 4-5 uur hadden we er echt genoeg van en toen was de aanblik van ons 'hotel' wat ontnuchterend. We slapen namelijk in een tent. Dat wisten we, maar wat we niet wisten is dat we het zonder stroom, kasten en een dichtbijzijnde badkamer moesten doen. Bovendien moest onze auto volledig voedselvrij worden gemaakt en AL het eten moest in de zogenaamde beerboxen. En dat was na een onvoorziene tocht van bijna 12 uur niet fijn. Maar goed we hebben geslapen zoals twee rozen. De volgende dag namen we een Pukkelpop douche en vandaag hebben we een Superdag gehad! bijna de hele vallei hebben we gezien en soms zelfs een beetje afgewandeld. El Calitan leek kleiner dan we dachten maar eens aan de voet waren we toch verschoten! Om de dag af te sluiten zijn we naar de zonsondergang op Glacier Point gaan kijken, met uitzicht over de hele vallei. Helaas hadden we geen tijd meer over om naar de sequoia's te gaan -deel door de onvoorziene omstandigheden van gisteren. De landschappen en uitzichten zijn hier echt sprookjesachtig. En de rivieren nodigen uit voor een dipje met hun kraakhelder water. Na al dat moois zijn we een lekkere maar dure pizza gaan eten en dan uiteindelijk mijn twee volledig platte gsm's opgeladen en jullie even een berichtje gepost! Morgen onze trip naar San Fransisco!!! Greetings from Yosemite!!! Ohja: voor de geologen onder ons: de landschappen, rust en sterrenhemel zijn hier adembenemend! Ik zou hier gerust nog wat dagen kunnen verblijven!;-)