Las Vegas - dag 1

Door Y. Schuman - 09-10-2013 02:06

Vanochtend zijn we extra vroeg opgestaan om van de Death Valley naar Las Vegas te rijden, een ritje van ruim 2 uur. Wat een indrukwekkende stad, we wisten niet waar we moesten kijken, het ene hotel was nog groter en mooier dan het andere. Ons eenmaal door het drukke verkeer gewaand te hebben, konden we onze camper parkeren op een parkeerplaats bij een hotel aan de overkant van de weg. Daar hebben we onze spullen bij elkaar gepakt om twee nachten in het Flamingo hotel door te brengen. Een gigantisch groot hotel midden op de Strip. Inchecken is hier overal pas vanaf 16:00 uur, eerder is mogelijk tegen betaling. Dat doen ze heel slim, want iedereen komt veel eerder. Dat was goed te zien aan de wachtrij die er stond voor maar liefst 8 incheckbalies. Wij hebben ook maar meteen een upgrade gepakt, nu hebben we een zeer mooie en luxe kamer met uitzicht op de fonteinen van het Bellagio hotel. Na het hotel kort verkend te hebben en geluncht te hebben zijn we naar het zwembad gegaan, het is hier namelijk 30 graden en volle zon! Na lang zoeken dan toch een plekje kunnen vinden, het zwembad was druk bezet. Het is hier overigens de normaalste zaak van de wereld om met alcohol het water in te gaan en een dansje te doen op de muziek van de dj’s die er draaiden.

Tegen de avond zijn we ook hier met de Big Bus downtown Las Vegas in gegaan onder begeleiding van een leuke gids. Tijdens de route kwamen we onder andere langs het zeer bekende pandjes huis, bekend van de tv show Pawn Stars. Hier stond een lange rij om naar binnen te kunnen en zijn we dan ook niet uitgestapt. Tijdens de route kwamen we verder o.a. langs het maffiamuseum en Freemont Street, een groot overdekt winkelcentrum. Wij zijn bij het laatste punt uitgestapt, dat was het Stratosphere hotel. Hier zijn we naar de 108e verdieping gegaan om van een prachtig uitzicht te genieten over heel Las Vegas. Veder kun je van deze toren bungy jumpen en gaat er een achtbaan buiten rondom de toren, dit was ons iets te heftig en hebben we dus ook niet gedaan.

We zijn met de laatste bus terug gegaan tot aan het begin van de strip en zijn verder te voet gegaan. Onze eerste stop was Treasure Island Hotel waar we een piratenshow hebben gezien, waar kanonnen werden afgeschoten, een tweede schip kwam aanvaren en zelfs zonk. Na deze show zijn we verder gelopen naar het Mirage hotel waar elk uur een vulkaan uitbarst. Tussendoor zijn we natuurlijk elk hotel naar binnengegaan wat we tegen kwamen om even rond te neuzen.  Uiteindelijk zijn we bij het beroemde Bellagio hotel uitgekomen om naar de prachtige fonteinen show kijken.  Alle shows die we gezien hebben zijn buiten, gratis en spelen elk kwartier, half uur of uur. Uiteindelijk zijn we terug gegaan naar ons eigen hotel om nog even een gokje te wagen en een drankje te doen. Helaas niks gewonnen, maar een ontzettend leuke en mooie dag gehad.