Woensdag 28 mei

Door Aad en Tinie - 29-05-2014 01:48

Regen, regen en nog eens regen. vanmorgen om 5 uur werden we gewekt door het getik van de regen op de camper, het is nu 5 uur in de middag, we zijn na 210 km aangekomen op de camping in Cache Creek en het regent nog steeds maar ondanks de regen hebben we toch weer genoten van de natuur. Die wordt steeds mooier en mooier. Vanmorgen hebben we Hells Gate bezocht. Hells Gate is een abrupte vernauwing van de Fraser River. We gingen met een kabelbaan naar beneden en hadden een prachtig uitzicht. Het water stort naar beneden, dat is een hels lawaai en het is zelfs een beetje angstanjagend. Hele boomstammen worden meegevoerd en draaien in een kolk in het rond. Op een film zien we hoe de zalmtrek daar 4 keer per jaar passeert. Ongelooflijk dat die beesten daar tegen de stroom in kunnen zwemmen. Onderweg zien we dat ondanks de regen er ook nog regeninstallaties aanstaan om het land te beregenen. Daar begrijpen we niets van. Later lees ik dat we in het droogste gebied van Canada zitten waar het maar zelden regent. Toch bijzonder dat wij die regen mee mogen meemaken!!.  's-middags drinken we in Ashcroft koffie bij de plaatselijke bakker. Een klein winkeltje maar heel gezellig. Mensen lezen er de krant en praten bij. Morgen gaan we naarClearwater. Daar heeft het vandaag nog gesneeuwd. Ben benieuwd of we het nationale park in mogen.