Dag 22: Las Vegas

Door Hein Terweduwe - 02-08-2014 10:27

Vanmorgen alweer naar het MGM voor ons ontbijt, dit keer in de "Avenue 24" die pas na een half uur gelokaliseerd werd. Hier konden we elk onze eigen omelet samenstellen met een toast en Hashbrowns. Ook wel lekker, maar na deze vakantie mogen de eieren voor mij enkele weken aan de kant blijven.

Vandaag hebben we enkele van de bekende hotels bezocht. Na het ontbijt namen we de taxi naar het eerste: "The Venetian". Hier zijn ze er toch echt in geslaagd een stukje van de Venetiaanse sfeer na te bootsen met gondels en zingende gondeliers.

Daarna ging het verder naar "The Mirage" en de dolfijnen en het Siegfried & Roy Park met de witte tijgers en leeuwen. Niets nieuws onder de zon, maar de pasgeboren witte welpjes die hier nu zaten waren wel ongelofelijk schattig.

Tenslotte ook nog even door "Ceasar's Palace" gewandeld met ook hier weer de vele peperdure winkels van alle grote merken die je maar kan opnoemen en een attractie die wel wat minder de moeite loonde: een water en vuur voorstelling die wat deed denken aan De Efteling.

Onze kinderen hadden het dan alweer gehad en Annick en ikzelf gingen nog wat inkopen doen vooraleer ook wij terug naar het hotel afzakten. Als laatste avondmaal zochten we een ordinaire McDonald's vlakbij ons hotel op en om ons verblijf in Vegas helemaal gepast af te sluiten, verspeelden Annick en ikzelf dan toch nog onze eerder opgebouwde winst van 4 USD en ook nog wel wat tientallen dollars extra ook. Intussen dronken we echter ook ieder nog 2 gratis Gin-tonics die anders misschien wel evenveel zouden gekost hebben, dus finaal kunnen we het wel op een break-even houden zeker?

Net dan nog onze valiezen beginnen inpakken want... binnen enkele uurtjes zit het erop en moeten we het vliegtuig richting Brussel met tussenstop in New York  weer op.... da's heel wat minder...