Dag 2: Chicago - Springfield, Il

Door Hans en Marian - 22-04-2014 14:23

Vanmorgen al om 02:00 uur wakker: Jetlag dus. Gelukkig toch nog een paar uur daarna geslapen. Na een uitgebreid ontbijt om 10:00 uur gaan wandelen naar het afhaalpunt van Cruise America. Wandelen is niet de favoriete sport van de Amerikanen want die zie je, op een uitzondering na, allemaal in de auto rijden.

Gearriveerd bij de verhuurder was het behoorlijk druk met afhalers, voornamelijk Nederlanders, van de in de zon glimmende nieuwe campers. Toch wel slim van de verhuurders om deze gratis weg te laten brengen. Dat kost ze geen personeelskosten en benzine. Na een korte instructie vertrokken we om 12:00 uur en dat was eerder dan verwacht.

De camper rijdt fantastisch. Een Ford V10 automaat op benzine. De camper zuipt ook fantastisch. Daar moeten we maar niet teveel aan denken. Benzine kost hier omgerekend  0,75 Euro per liter. Dat is dan weer spotgoedkoop. De Amerikanen zelf klagen steen en been over de benzineprijs. Die zijn nog veel goedkoper gewend.

Van Chicago tot Springfield (een stad zo groot als Zoetermeer) was 340 km. Met 2 tussenstops voor de inkopen zo'n 7 uur totaal. Waar mogelijk over de Route 66 of anders over de 55. Route 66 loopt grotendeels evenwijdig aan de snelweg. Na Chicago en de voorsteden veranderde het gebied in boerenland van voornamelijk akkerbouw. Bossen hebben we nog niet veel gezien. De bomen hier op de camping zijn nog kaal. Het voorjaar is hier pas begonnen en alles moet nog uitlopen.

We hebben de koffers uitgepakt en de camper ingericht. Voor 2 personen meer dan voldoende plek. 7 Slaapplaatsen  dus rumte zat. Dus wie onderweg op wil stappen...

Het is hier heerlijk rustig op de camping. Er staan wat vaste bewoners die de camping gebruiken om er tijdelijk te wonen en vroeg vertrokken naar het werk. Veel, voor ons onbekende, vogels gespot en ook al wat eekhoorns.

Vandaag, dinsdag 22 april, reizen we richting Springfield, Missouri. We moeten St. Louis door waar we een stop maken. Als met meezit zo rond een uur of 6 vanavond op onze bestemming. Dan maar eens wat hout in de fik. Temperaturen zijn hier overdag prima: zo'n 23 graden en volop zon.

Leuk om alle reacties te lezen.