Dag 24: San Francisco

Door Hans en Marian - 14-05-2014 05:32

Vanmorgen, dinsdag 13 mei, al vroeg om 06:00 uur uit bed; onze laatste uren in de camper. We moeten de camper voor 11:00 uur inleveren in Newark, Ca. Eerst maar eens lekker douchen en de laatste handelingen verrichten zoals de afvaltanks legen.

Om 08:00 uur is het kantoortje van de camping open en kunnen we uitchecken. Na 20 minuten, alle formulieren van gisteren bij het inchecken moesten worden behandeld, reden we richting San Francisco. Uiteraard was er een ochtendspits op de snelweg maar het reed redelijk door zodat we al om 09:00 in Newark bij 'Cruise America' waren. We werden heel goed ontvangen en geholpen bij het inleveren van de camper. Alles aan de camper was op orde! De koffers en tassen hebben we in bewaring gegeven zodat we de huurauto op konden halen. Dat was op zo'n 20 minuten lopen.

Onderweg bij Starbucks cappuccino gedronken en vervolgens de auto opgehaald; een Hyundai Sonata. Zo goed als nieuw en groot genoeg voor ons en de koffers.

Het was slechts een uur rijden naar SF en we hebben in Little Chinatown geluncht met een maaltijd van rijst met vlees/kip en vervolgens de Japanse tuin bezocht. Heel mooi!

Het is hier, voor de tijd van het jaar (sinds 1927 is het hier niet zo warm geweest in deze periode) warm met zo'n 40C en we hebben veel water gedronken om te koelen. Morgen wordt het nog warmer. Dus ons plan om de stad in te gaan moeten we aanpassen. Dan maar beter in de auto met airco touren over highway 1.

Het appartement hier is mooi en de eigenaresse is heel aardig en behulpzaam. Het ligt in een goede wijk met heel veel mensen afkomstig uit Azie. Vanavond een salade gekocht om de lunch van rijst en kip/vlees te compenseren. Het moet toch wel een beetje gezond blijven.

Morgenochtend ontbijten we om 09:00 uur in de lunchroom van de eigenaresse; dat is inclusief de huur van dit appartement. Tot op heden gaat het wederom goed.

Groeten, Hans en Marian

theo en loes 14-05-2014 08:52 {{button-20254}}

wat fijn allemaal en houden zo hoor en genieten van de stad en al het andere.
als jullie zaterdag thuiskomen is het hier ook mooiweer ong 18 a 20 graden en zon.
liefs van ons oom theo en tante loes
Het bed van je moeder komt morgen, dus ze is lekker bezig. ook natuurlijk de groetjes van haar.

Nel kriek 14-05-2014 09:41 {{button-20258}}

Wat Fijn dat de hele reis goed gegaan is met de camper Alles zonder probemen
Lekker nu nog een paar dagen genieten lekker met een auto iets kleiner Dan een camper
Maak er nog fijne dagen van

Bert&Francis 14-05-2014 20:00 {{button-20272}}

Geniet nog van de laatste dagen in the USA.
We gaan de reisverslagen in ieder geval missen

anneke sebel 14-05-2014 21:08 {{button-20279}}

Nou nog een paar gezellige dagen. groetjes

diny 14-05-2014 23:20 {{button-20282}}

de laatste lootjes

die wegen bij jullie niet het zwaarst. wat een belevenis om zo veel in die weken te
zien .geweldig .wij wensen jullie een hele fijne vlucht en
een behouden thuiskomst
liefs van ons

tante diny 14-05-2014 23:29 {{button-20283}}

wat een belevenis
jullie hebben meer gezien dan menig Amerikaan.en leuk die foto,s erbij geniet nog die laatste dagen,en wij wensen jullie een fijne vlucht en een behouden thuiskomst

tante Diny en oom Cor

tante diny 14-05-2014 23:31 {{button-20284}}

sorry de eerste kwam niet door

moeder (Rita) 15-05-2014 09:13 {{button-20289}}

Marian en Hans ik heb gezien dat er heel de week een wielerronde is door Californie en die vandaag komt naar San Francisco ik volg het via de Tv.