Wild, wilder, wildst!

Door Danny Grote Ganseij - 24-07-2014 05:18

Daar zitten we dan… Nu  lekker rustig op een mooie camping te barbecueën met een biertje en Smirnoff Ice… Zo wat hebben wij de afgelopen dagen weer wat meegemaakt! Het begon allemaal lekker rustig in Cody, daar hebben we het Buffelo Bill museum bezocht. Een museum waar je van alles kunt zien, van opgezette dieren tot indianen en cowboys. Natuurlijk werd er een groot gedeelte gespendeerd aan Buffelo Bill (Bill Cody) en allerlei soorten geweren.

’s Avond zijn we weer naar een rodeo geweest. Alleen was dit een commerciële rodeo. Erg leuk gedaan met paarden, stieren en hele jonge cowboys en cowgirls. Niet zo indrukwekkend als een echte rodeo natuurlijk, maar dit had zeker zo zijn charmes.

De volgende dag reden we richting Yellowstone, we zeiden tegen elkaar: we hopen dat we op zijn minst een bizon gaan spotten. Nou niets was minder waar. We gingen langs een Visitor Center waar een behulpzame Ranger de mooiste plekken van Yellowstone aanwees. Nadat we het Visitor Center verlieten werden we direct op onze wenken bediend. Bij de eerste beste kruising stond een enorme bizon en nog is super dicht bij de weg ook.. Snel eruit en snel foto’s maken, want overal stond No Parking en je weet natuurlijk nooit wat je nog meer te zien krijgt.

De eerste dag hebben we Old Faithful gezien. Erg bijzonder hoe hoog deze geiser spuit.

Verder veel kleine geisers gespot met mooie kleuren en sommige konden erg stinken… Daar is Danny nog steeds jaloers op;)… De tweede dag begon al goed. We brachten het afval weg en zagen daar snel een vos voorbij lopen. Helaas geen foto’s kunnen maken. Het begin van de tweede dag bestond uit mooie watervallen bezoeken. We zijn een aardig stuk naar beneden gewandeld.. Toen begon het echte werk. We gingen, op een door een Ranger aangewezen locatie, wild spotten. Begin van de weg zagen we al gauw een Bizon.. Verderop zagen we steeds meer bizons en kudde bizons bij elkaar. Echt niet normaal hoe indrukwekkend. Soms wel 100 bizons met hun kleintjes bij elkaar. Enthousiast als we waren zijn we teruggegaan met als grapje we willen nog wel meer wild spotten. Nou dat gebeurde ook. We hebben van alles gespot, eerst een beest dat leek op een hert. Wat de werkelijke benaming is, geen idee… In Norris (oostkant van Yellowstone) wilden we gaan tanken en ineens zei Danny: Volgens mij loopt daar een zwarte beer. Evelien sprong (dit keer met fototoestel) de camper uit en ging op berenjacht. In de verte hoorde ze wel madame… madame… en toen heel hard MADAME…. Oef dat was even schrikken. Evelien moest terug naar de camper want het was te gevaarlijk. Gelukkig wel wat mooi shots gemaakt. Onze dag kon niet meer kapot, we hebben een beer zien.

We  hebben nog wel wat mooie geisers bezocht en lekker gewandeld. De laatste dag in Yellowstone (voor ons vandaag) zijn we lekker rustig gaan ontbijten. We werden nog beloond met een bezoekje van een vos. Dit keer lag de fototoestel klaar en ja hoor ook de vos staat op de foto!!

Rond een uur of 10 (ja dat is voor ons best laat, normaal reden we al om 8 uur weg) zijn we naar Idaho Falls gereden. Een leuk stadje met een mooie rivier. Daar hebben we heerlijk in gezwommen. Nouja heerlijk…. Het was IJSKOUD water. Ook vandaag weer een rare gewaarwording. Op een gegeven moment hoorden we twee hele zachte knalletjes. Blijkt dat er ergens vandaag geschoten is. Van een auto zijn de ruiten van de beide voordeuren kapot geschoten en in een andere auto zat een deuk. In eerste instantie lichte paniek bij iedereen, maar dat verdween aardig snel toen er geen tweede schot kwam.

Wat het nu is geweest… Een boer die wild aan het schieten was of een stel kwade jongens.. Niemand weet het. Wij zijn snel weggegaan toen de politie gearriveerd was. Onderweg kwamen we nog een busje tegen van de pers….

Nu verder met onze BBQ… Danny draai ff de hamburgers om;)
Straks nog ff chillen in de hot tub!