23-04-2014 Camper ophalen-Monterey

Door R.C. Masurel - 27-04-2014 05:59

Vandaag waren we ook alweer op tijd wakker. We hadden dus mooi de tijd om onze koffers in te pakken, bakje koffie in het hotel te drinken en te ontbijten bij de Subway (om de hoek). De shuttle service was lekker op tijd. Ik had gelezen dat het nog zeker een uur rijden was naar het pick up adres van de RV. In de bus kennis gemaakt met een echtpaar uit Zwolle. Zij gingen 21 dagen rondtoeren met de camper en gingen ongeveer hetzelfde rondje doen als ons maar in de tegenovergestelde richting. Aangekomen bij het pick up centre hebben ze onze papieren gecheckt, rijbewijzen gecheckt en we hadden een korte uitleg over de camper gekregen. Het was wel spannend hoor! Zo’n grote camper die wij als leek moesten gaan besturen, hahaha!!!  De eerste de beste  super supermarkt hebben we bezocht om de eerste boodschapjes te kopen. Erik heeft als eerste gereden. Het rijden in Amerika is (maar inmiddels was) raar! De afritten, het keep your lane gebeuren, de borden etc etc..  Waar je een groot stopbord tegenkomt ben je verplicht te stoppen! En daar houd iedereen zich aan, dus als toerist mag je die regel natuurlijk niet overtreden. Het voertuig dat als eerste stopt (ongeacht van links komend verkeer) mag als eerste weer doorrijden.

De eerste overnachting hadden we in Monterey ingepland. Maar een campground hadden we nog niet gereserveerd. In San Francisco hadden we een prepaid kaart gekocht waardoor we wel op internet kunnen. Als kippen zonder koppen zijn we die kant op gereden en kwamen we bij een Golf Resort RV park aan. Geen kip (lekker toepasselijk) te beleven/zien. Op aanraden van een voorbijganger zijn we naar Marina gereden waar we een volgende RV park tegenkwamen. Maar omdat het al na 4:00 pm was, was de receptie gesloten.. Gelukkig (na een tip van een Nederlands echtpaar) konden we een kaartje van een rek pakken waar een nummer op stond, dat was het nummer van de campground die nog vrij was. Gelukkig, hier konden we overnachten! ’s Avonds hebben we een wandeling naar het strand gemaakt om de geur van de Pacific Ocean op te kunnen snuiven! Heerlijk en heel mooi! De zon was net onder waardoor er mooie kleuren ontstonden in de lucht!

Die avond zijn we op tijd naar bed gegaan, de volgende ochtend wilden we vroeg gaan rijden richting Yosemite National Parc!