Dag 7 - Gypsum - Glenwood Springs

Door B.J. Diender - 19-04-2014 06:10

Voor vandaag stond er maar een korte reis op het programma. Naar Glenwood Springs was ruim een uur rijden. Omdat de koelkast en de vriezer leeg waren zijn we eerst maar naar de supermarkt gegaan. Iedere  keer weer een belevenis! Nadat we ons karretje weer vol hadden geladen kwam er een kleine teleurstelling; we moesten zelf onze boodschappen inpakken. Bij de Walmart wordt dat voor je gedaan. Wijn en andere drank (behalve bier) is niet te koop in de supermarkt. Daarvoor moet je op zoek naar Liquor. Dit keer zat er bijna naast de supermarkt een slijter maar meestal zijn ze te vinden aan de rand van de stad. Het is wel opmerkelijk hoeveel soorten wijn ze hebben. Ook best veel merken die je bij de Albert Heijn ook ziet liggen. Maar wij nemen natuurlijk amerikaanse wijn uit Californie en die is heel lekker!

Ook drinken we bier uit Colorado. Colorado Native heet het. Het wordt gebrouwen uit grondstoffen uit Colorade. Het wordt niet geexporteerd omdat ze de 'ecologische voetstap'  zo klein mogelijk willen houden. Daar werken we graag aan mee.

Na de boodschappen wilden we naar de camping maar de tomtom hield ons dit keer voor de gek en stuurde ons naar Aspen, 1 van de duurste oorden van de wereld. Ik denk niet eens dat we daar met onze camper hadden kunnen overnachten! Gelukkig hebben we op de campings internet en daarop had ik, als 1 van de taken van de copiloot, gekeken waar de betreffende camping moest liggen. Een heel eind terug dus en aan de parallelweg van de highway waar we afkwamen.

Toen begon het wachten op bericht van Bente. Zoals al eerder gezegd zou zij met de trein van Denver naar Glenwood Springs komen en daar deden ze 6 uur over. Maar het was zo mooi, zei ze. Ze had 300 foto's gemaakt.

Tegen half 5 kwam dan toch het bericht dat ze er waren en dat ze in het hotel waren en van plan waren om de in de hotsprings te gaan zwemmen. Het hotel ligt aan de hotsprings dus ze konden zo door een poortje er naartoe. Wij zijn er snel naartoe gereden en voor het hotel konden we elkaar in de armen sluiten. Heerlijk! Er was er natuurlijk maar weer 1 die liep te janken!

Daarna zwemmen. Eerst maar in het minst warme. Dat was al bijna zo warm als het douchewater thuis. Omdat het natuurlijke bronnen zijn zit er veel sulfiet in het water. Dit smaakt wat zout en zilveren sieraden worden er zwart van. Het zal ook nog wel wat voor je gezondheid doen maar ik weet niet wat. Vervolgens naar het nog warmeren bad. Hierin begon je echt te zweten! Dus dan maar lekker op de rand zitten met de benen in het bad. Na een tijdje was Bente weg, ze wilde wat gaan drinken maar voelde zich niet zo lekker. Te lang in het warme water gelegen. Toen wij ons wilden aankleden voelde ik mij ook niet zo lekker. Je raadt het al; te lang in het warme water gelegen. Even met de kop tussen de benen en goed drinken toen ging het wel weer.

Bente is met haar gastouders, zijn broer met vrouw en twee dochters. We werden heel hartelijk ontvangen en er werd als vanzelfspreken vanuit gegegaan dat we deze dagen met hun zullen optrekken. 'S Avonds zijn we met z'n negenen uit eten geweest in een restaurant waar het nogal luidruchtig was maar dat schijnt normaal te zijn. Chris, de ober voor ons deze avond, ratelde op wat hij voor ons ging doen en wat voor specialiteiten hij voor ons op. Ik wilde bijna vragen of hij het nog een keer wilden herhalen want hij ging wel heel snel. We hebben heerlijk gegeten en het voldeed in de verste verte niet van het beeld van fastfood en vet en veel.

Tenslotte zijn we moe maar voldaan naar de camping gereden en de familie naar het hotel.