Dag 22 - Corpus Christi - New York

Door B.J. Diender - 04-05-2014 02:14

Vanmorgen op tijd opgestaan met z'n allen. Larry, Ben en ik hebben Bente naar school gebracht. De boodschap hadden we al meegekregen: geen uitgebreide knuffels voor de school en geen gejank! We hebben ons keurig aan de voorschriften gehouden. We hebben haar met de auto voor school afgezet, zijn er zelf niet uitgeweest. Dus gewoon een kus in de auto en gaan.

We waren op tijd op het kleine vliegveld van Corpus Christi en met 50 man in een klein vliegtuigje zijn we naar Houston gevlogen. Omdat het kleine vliegtuigje zo klein was dat onze handbagage niet in de ruimte boven de stoelen kon werd het alsnog onder in het vliegtuig gestopt. In Houston aangekomen zijn we naar de ruimte gegaan waar de bagage wordt vrijgegeven maar daar waren wel de mooie paarse koffers (van Lenny) maar niet onze handbagage. Deze hadden we gewoon bij het vliegtuig op moeten pikken. Gelukkig werden onze 2 koffers handbagage snel gebracht.

Toen moesten we de grote koffers opnieuw afgeven voor de trip naar New York. Bleek dat 1 koffer 1 pond te zwaar was! Waar hebben we het over. De andere koffer was ruim onder het gewicht. Maar dan begint stress toch een beetje mee te spelen want in plaats dat we de ene koffer lichter maakte, maakten we die zwaarder. Konden we weer de boel reorganiseren. Toen waren we weer op het eerste punt namelijk dat de ene koffer weer een pond te zwaar was. Dus nog een keer. Uiteindelijk mochte ze dan toch  mee. Toen hadden we nog een uur om door de security te komen en bij de juiste terminal. Uiteindelijk is het goed gekomen en waren we een minuut voor het boarden bij de juiste gate. We hadden zelfs nog tijd om voor Jesse een t-shirt te kopen!

Om half 6 waren we in New York. De bus naar Manhattan zou dichtbij het punt waar we de bagage op konden  halen vertrekken en we zijn keurig in de rij gaan staan. Er kwam een mevrouw van een taxibusje met de mededeling dat we voor 17 dollar pp met haar mee konden en dan werden we voor het hotel afgezet. Dat was een aantrekkelijk idee met 4 koffers. Gelukkig reed de mevrouw goed. Aan de rand van NY dacht ik nog dat ik daar ook wel kon rijden maar 1 keer in Manhattan werd het toch wel andere koek!

Het inchecken in het hotel ging vlotjes en we kregen de pasjes voor onze kamer. Daar aangekomen vielen we bijna achterover. De kamer is zo'n 10 bij 5 meter en er staan 2 2-persoonsbedden in! De badkamer is wel een beetje klein maar we redden ons er prima mee. We hebben ook nog een inloopkast. Verder stofzuigen ze niet langs de randjes.

Nadat we de koffers op het ene bed hebben gegooid zijn we de stad ingegaan. Wauw; wat een licht, lawaai, mensen en gebouwen. We hebben geloof ik alleen maar met een grote glimlach om ons heen lopen kijken. We zijn even bij de M&M-shop binnen geweest, hebben de naakte cowboy gezien (hij heeft wel een onderbroek aan), zijn op Timessquare geweest en hebben een spijkerbroek gekocht. Rond 11 uur waren we op de kamer en toen was het mooi geweest voor vandaag.