Dag 27 - New York

Door B.J. Diender - 09-05-2014 10:28

Onze laatste hele dag in New York is alweer aangebroken. We zijn vanmorgen rustig opgestaan en hebben ons klaargemaakt voor een dagje shoppen. We zijn naar 5th Avenue gelopen en strandden daar op een hele leuke markt met allemaal kraampjes met eten en drinken. We waren nog net wat te vroeg want de meesten waren nog aan het opbouwen. Dus zijn we de 5th van het zuiden naar het noorden gelopen kriskrassend van de ene kant van de straat naar de andere. Het blijft oppassen om levend aan de andere kant te komen en dan ligt meer aan ons (voetgangers) dan aan het verkeer. Wanneer het lichtje op rood staat maar je denkt dat je toch over kunt steken dan doe je dat. Gelukkig gaat het meestal goed en bij ons is het steeds goed gegaan.

We zijn in een aantal warenhuizen geweest waar geen prijzen bij de horloges staan. Dit was o.a. bij Sachs het geval en dat is meestal een teken dat het zeer prijzig is. Wel leuk om te zien wie daar dan wel kopen!

We kwamen in een hele leuke winkel terecht. Dit was een winkel met allemaal t-shirts met prints van o.a. Andy Warhol en Keith Haring. Deze winkel hoorde bij het Museum voor Moderne Kunst (MoMa). We hebben hier wel een uur rondgelopen (want er was ook een Starbucks). Alle shirts kosten 19,90 dollar. Uiteraard kwamen wij met zo'n mooie tasje naar buiten met 2 shirts.

Vanaf deze winkel zijn we naar 7th Avenue gelopen en die weer naar het zuiden afgelopen. Op Times Square kwamen we bij de ticketsverkoop terecht. Hier worden voor alle voorstellingen tickets verkocht tegen 40 a 50% korting. Dit is dan voor de voorstelling van die avond. Wij wilden graag naar de musical over Carol King maar deze was uitverkocht. Onze tweede keus kon nog wel dus hebben we kaartjes gekocht voor de Jersey Boys. Dit gaat over het leven van Franky Vally van de Four Seasons. De voorstelling begon al om 7 uur dus we konden nog net even  naar het hotel. Daarna de gekte weer in en naar de 52e straat waar het theater was. Het was een prachtige voorstelling waarin heel veel muziek van de Four Seasons werd gespeeld en gezongen. We zaten op rij 5 en konden het prima volgen. Uiteraard was de voorstelling in het engels. In grote lijnen kunnen we het prima volgen maar de  clou van een grap wil je nog wel eens net ontgaan.

Om half 10 stonden we weer buiten en zijn we Broadway over geslenterd, samen met heeeeel veeeeel anderen. We hadden nog niet gegeten dus dat hebben we in een (eet)cafe dicht bij het hotel gedaan.

Een mooie afsluiting van ons bezoek aan New York.