New Orléans

Door Nicky & Rianne - 08-04-2014 02:55

Rianne wordt om half 7 bij mij afgezet door haar moeder. Chris zal ons naar Schiphol brengen, hij kon deze trip mooi combineren met het ophalen van zijn vader, hij zou zondagochtend landen op Schiphol.

Wij waren rond kwart voor 9 uur op Schiphol, onze vlucht zou om 11:15uur vertrekken, we dachten snel inchecken en dan rustig naar de gate. Snel inchecken was het niet! Er stond een behoorlijke rij, niet alleen de check in voor onze vlucht naar Washington maar ook voor Chicago en Houston, na ongeveer een uur wachten waren wij dan eindelijk aan de beurt. En was het ook zo gepiept! Het boarden zou over 2 minuten beginnen, dus we konden in 1x door naar de paspoortcontrole en naar de gate. We hadden economy plus stoelen weten te bemachtigen via United, dit maakte de lange vlucht dan ook iets comfortabeler. We kwamen op tijd aan in Washington hier gingen we door de douane en moeten onze koffers overzetten op de band voor transit passagiers, waarna wij wederom door de douane moesten. We hadden 3uur de tijd om over te stappen, dit was meer dan voldoende we zaten na 1uur al bij de gate voor onze vlucht naar New Orléans. Deze vlucht vertrok met een beetje vertraging. We vlogen nog geen 30 minuten en we vallen zowat uit de lucht! Wat een turbulentie, Rianne d'r gezicht sprak boekdelen, ik bleef enigszins rustig, totdat zelfs de piloot wat paniekerig door de intercom roept dat echt iedereen moet blijven zitten met de gordel om! Ook zal er op de vlucht geen catering service plaatsvinden, en is ook het gebruik van de toiletten uitgesloten, de piloot roept om dat de stoelen uit wasbaar zijn, dus bij hele hoge noot, mochten we het laten lopen. We zijn dan allen ook erg blij dat we na 2,5uur op de grond staan!
Al vrij snel komen onze koffers al aan op de band, omdat we in Washington de controles allemaal gehad hadden, konden wij onze snel vervolgen naar Alamo. Na de standaard vragen of we een upgrade nodig hadden en of we nog 101 verzekeringen wilden afsluiten mochten wij een mooi autootje uitzoeken. En dat hebben we gedaan!
Vanuit de lucht leken de wegen richting downtown aardig rustig te zijn, dit blijkt ook zo te zijn, we zijn in 20 minuutjes downtown New Orléans, dat zien we alleen dat de straat die wij moeten hebben helemaal is afgezet met hekken door de politie. We wisten dat Bourbon Street een bekende staat is, maar dat het zooo bekend was. We proberen er om heen te rijden, maar stuiten weer op een blokkade. Ik besluit uit de auto te springen en het aan een Congiere van een ander hotel te vragen. Hij tekent op de kaart waar we heen moeten en hebben het gevonden!!! Eindelijk in ons hotel, en mooi dat ie is! Na onze koffers gedumpt te hebben, bedenken we dat we wat moeten eten, dit gaan we meteen doen voordat we onder de douche springen. We lopen het hotel uit en zien nu pas echt wat een drukke staat het echt is!! De ene naar de andere club, café zien we aan ons voorbij gaan en het is een drukte van belang. We zien de eerste beste Mc Donalds en rennen naar binnen om wat te eten en terug naar het hotel, we springen onder de douche en gaan dan heerlijk slapen.

Rond 7:00 uur zijn we beiden wel wakker en lopen dan ook voor 09:00uur het hotel uit om de stad te verkennen. Eerst even ontbijt dit doen we bij Jimmy John's de beste broodjes zaak die er in de USA te vinden is! Vind ik (Nicky). Daarna lopen we door naar de Riverwalk. Hier zien we voor het eerst de Mississippi. Het is erg mooi aangelegd en een soort van boardwalk langs de rivier. Hier vind je ook het Aquarium of the Americas en het IMAX Theater. Tevens is er een mooi parkje aangelegd. Vanaf 10april vindt het French Quaterfestival plaats, een man vertelde dat hier rond de 300.000 mensen op af komen. Er werd rond de Riverwalk dan ook allemaal podia en standjes opgebouwd. Bij de Riverwalk zien wij ook de eerste steamboat liggen. Erg leuk om te zien.
Vanuit de Riverwalk lopen we zo het French Quater district weer in, waar we de St. Louise Cathedral van een afstandje zien. Het ziet er prachtig uit, met hele mooie tuinen erom heen. We lopen eerste nog even over de French Market heen om daarna weer terug te gaan naar de St. Louise Cathedral. Deze mag je gratis van binnen bekijken, en het is echt een prachtige kerk!!! Daarna vervolgen wij onze weg richting het St. Louise Cemetary. Onderweg lopen we door prachtige straatjes met authentieke balkons en de wereld aan antiek en kunst galeries. Wij wisten niet zo goed wat wij van de Cemetary moesten verwachten, maar het was erg indrukwekkend. Hier liggen de mensen niet zoals wij gewend zijn onder de grond met een steen op het graf maar zijn er vaak hele tombes gebouwd waar hele families in  begraven zijn. Zeer interessant om te zien.
New Orléans heeft ons qua stad enorm verrast. Het is een gemoedelijke stad met hele mooie architectuur, met letterlijk op iedere hoek van de straat een muzikant.

Morgen zullen wij via Baton Rouge onze weg vervolgen naar Natchez.