ZION NP

Door E.M.J. van Tilborg - 30-04-2014 06:00

Vannacht een koude nacht gehad. Alleen Ireen had er geen last van. We zijn er om zeven uur uit gekomen en na het ontbijt direct gaan rijden. Bij de ingang van Zion NP hebben we een pas gekocht voor toegang tot alle parken.

We zijn naar het visitors centre gereden vanwaar er een shuttle bus door het park rijdt.

We hebben de camper geparkeerd en zijn op de bus gestapt. De bus bracht ons lang de belangrijkste punten. Bij The Lodge zijn we uitgestapt voor een wandeling. We kozen voor de wandeling naar de Emerald Falls. Deze bestonden uit de lowe, middle en upper falls. De eerste twee hebben we samen gedaan en Bart en ik zijn doorgegaan naar de upper falls. Hier zagen we het eerste “wild”: een eekhoorn.

Op de terugweg hebben we nog The Grotto gelopen. Ook erg mooi en Noor en Ireen konden de nodige plaatjes schieten. Uiteindelijk kwamen we weer beneden bij de bushalte alwaar we de eerste shuttle terug namen naar de camper.

Vanuit hier besloten we na een broodje om naar Bryce te vertrekken. Dit was een schitterende rit. We moesten hier door een tunnel, maar deze is te smal voor twee campers om elkaar te passeren. Daarom hebben de rangers de tunnel voor ons af gezet. Dit is allemaal top geregeld hier. Onderweg een gems (of iets verwands) gezien die de weg over wilde steken en een groep herten. Heel leuk. Ook kwamen we nog door “red rock canyon”.  De naam zegt het al: rode rotsen. Bijzonder en natuurlijk weer foto’s.

Omstreeks half vijf kwamen we in Bryce aan en we besloten meteen nog een aaltal miles het park in te gaan. Uiteindelijk om een uur of zes op de campground en lekker gaan koken. Als toetje een vuur gemaakt en marshmallows geroosterd. Noor helemaal in haar sas.

Zojuist nog een spelletje gedaan en zo meteen naar bed. Het was een mooie dag.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet zeker. Of wandeling in Bryce of naar Page en lake Powell. Deze laatste stonden eigenlijk niet op de planning, maar we hebben er onderweg al veel goede verhalen over gehoord. We slapen er nog een nachtje over.

Tot zover de derde dag.

Corrie en gielion 30-04-2014 13:45 {{button-19888}}

Hè,hè, eindelijk lukt t met de blog, wat leuk om al jullie belevenissen mee te maken en te lezen dat de kids ook zo genieten! Gaat t rijden goed met de camper? En wat n goed idee van die schoen! Dikke knuffel en tot schrijfs!

Yvonne en Sjef 30-04-2014 20:34 {{button-19901}}

goed idee van de schoen . leuk dat we met jullie mee kunnen reizen.zie tot het volgende verslag.

Rina Kouters 01-05-2014 09:33 {{button-19916}}

Ik wil ook op de distributielijst.
Ik heb geen reisverslag gekregen. Kan dat aan onze computer liggen.Die was even kapot.
Ik heb het verslag van Sjef gekregen. Goed te weten dat het jullie goed gaat.Leuk om dat zo te kunnen volgen. Een waarschijnlijk onvergetelijke reis, vooral ook voor de kinderen.

Dikke kus van moeder/oma Rina en geniet er maar van.