Vertrokken uit LA

Door Karin van Mook - 23-04-2014 01:19

Het is hier dinsdagmiddag, ongeveer 16.00 uur. We zijn net aangekomen op de KOA-campground in San Diego. KOA campings staan goed aangeschreven en dat blijkt wel uit ons plekje. Lekker gras in plaats van asfalt en een voetbalveld voor de jongens, echt uitzonderlijk vlgs mij. Liv zit aan het chocoladeijs met straks een stuk gebakken bacon. Wim is bacon and eggs aan het maken; we gaan de trekjes van de Amerikanen al aardig overnemen... :)  In ieder geval even relaxen na een paar uur op de Freeway te hebben gereden, een behoorlijk saaie rit.

Gisteren zijn we in LA geweest, alweer met een hop on hop off bus, naar Hollywood, Beverly Hills en omgeving. Wat een hectische bedoening! Best leuk om over de walk of fame te lopen en al die gekke mensen eromheen te zien. Allerlei verklede mensen als beroemdheden : Michael Jackson, Spiderman, Transformer, Tom Cruise, Catwomen, Wolverine, Elmo en Koekiemonster. De laatste 2 trokken Finn en Tris naar zich toe voor een foto, waar natuurlijk voor betaald moest worden. Niet echt een veilige plek om je portomonnee tevoorschijn te halen, dus niet!  Jammer genoeg hadden we geen tijd meer om Venice Beach te bezoeken. We waren vanaf de camping met een gewone busverbinding gekomen en wilden ook zo terug. Na een uur wachten was de bus er nog niet. Ondertussen hadden we al een deel van de zwervers van de stad kunnen bekijken ( ik zal niet zeggen bewonderen, want dat klinkt vreemd), je ziet ze echt overal. De bus waarmee wij kwamen was schijnbaar favoriet bij zwervers, vrij goedkoop vandaar. Uiteindelijk hebben we een taxi naar de camping genomen, wel zo aangenaam. Maar al met al zijn we het erover eens dat 1 bezoek aan LA voldoende is.

Morgen op naar de San Diego Zoo  en naar The Midway, groot vliegdekschip in de haven van SD. Het is hier nog steeds heerlijk aangenaam weer, zo'n 23 graden. We hebben allemaal een rooie kop van de  zon van gister. Vandaag maar even rustig aan. De mannen gaan zo zwemmen in het zwembad op de camping, ik denk de laatste die we tegenkomen. Nou, groetjes en we gaan nog wat foto's downloaden, alhoewel dit niet altijd lukt...