Mariposa en San Francisco

Door Daniel Voet - 22-05-2014 06:46

En we zijn in San Francisco! Wat een leuke stad! We hadden er allemaal minder van verwacht, maar het is echt een heel leuke stad. Het begint al als je San Francisco binnen rijdt over de beroemde Golden Gate Bridge. Deze is vaak moeilijk te zien door de mist die hier regelmatig hangt, maar we hadden vandaag geluk. Heel erg mooi en indrukwekkend om te zien. Je hebt ook gelijk uitzicht over Alcatraz, een eilandje met een bekende gevangenis die voorheen in gebruik was, maar tegenwoordig wordt bezocht door toeristen. De straten zijn hier echt geweldig, waanzinnig steil. Ook hebben we over Lombard Street gereden, de meest bochtige straat ter wereld. Vanavond hebben we wat gegeten bij de Fisherman's Wharf. En natuurlijk de zeeleeuwen bekeken die hier het hele jaar in groten getale liggen. Morgen gaan we naar Alamo Square en Golden Gate park en  wat foto's schieten van de mooie straten en huizen. Ik zal een fotootje toevoegen van een straat die ik vanuit de auto heb gemaakt. In het echt is het veel steiler en dit straatje op de foto is nog niet eens erg steil. Misschien kan ik morgen wat betere plaatjes schieten. Morgen rijden we door naar Monterey. De komende dagen gaan we relaxen aan de Californische kust en van zondag op maandag vliegen we alweer terug naar Nederland. Maar nog even een paar dagen genieten!

Vergeet ik nog helemaal te vertellen dat we ook nog naar Napa Valley zijn geweest vanmiddag. Een bekende wijnstreek met meer dan genoeg fruitboompjes. Ook een heel erg mooie omgeving, maar door alle indrukken in San Francisco was ik dat alweer bijna vergeten :-)