Arches2

Door Jules - 27-05-2014 04:48

Na het ontbijt zijn we eerst naar een andere camping gegaan om een plek te reserveren voor komende nacht. Daarna onze benzineslurper weer voorzien van de nodige gallons regular 91. Vervolgens op naar het park voor de grote uitdaging: de Delicate Arch. Een wandeling voor getrainde, ervaren wandelaars in goede conditie. Nou, dat zijn we intussen! Vol goede moed begonnen we onder een stralende zon aan de tocht, over een mooi geplaveid paadje. Vervolgens wat losse keien en trapjes van stenen en daarna een schuin aflopende berg met aan de rechterkant een groot, gapend gat. En daar sloeg plotseling het noodlot toe: Loes brak uit in angstzweet en kon absoluut niet meer verder. Dus dan is er maar een oplossing: schuivend op het achterwerk naar een veilige plek en terug naar beneden. Natuurlijk liet ik me overhalen om verder te gaan, ik heb al eerder gezegd dat ik (bijna) altijd naar Loesje luister. Met veel zuchten, kreunen en krakende knieën heb ik de arch bereikt. De voldoening was groot , evenals de beloning: het is inderdaad een gigantisch grote boog, prachtig gelegen. Voor de mooiste foto had ik eigenlijk nog iets verder gemoeten, maar het risico vond ik te groot. Op de foto's zie je dat ik er toch al aardig dicht bij was, ik ben er teverden mee. Na deze zware inspanning ben ik met Loesje nog naar het hoogste viewpoint gelopen, ook daar is de arch goed te zien. Daarna ging bij mij een beetje het licht uit, de zware inspanningen eisten hun tol. Overal pijn! We zijn op het gemak naar het einde van het park gereden, onderweg nog mooie foto's gemaakt en even uitgerust op een picnicplaats in de schaduw. Op de terugweg kwamen we nog een hele mooie acrh tegen, in totaal hebben we er een stuk of 8 gezien. Voor die andere 2292 moeten gewoon nog een keer terug. morgen zetten we onze reis voort, niet naar de indianen in Canyon de Chelly maar naar Monument Valley!!!!