Dag 14: Reis naar Page.

Door Sieb en Marion Kindermans - 28-05-2014 04:32

We hebben de nacht overleefd, geen bezoek van beren gehad, tenminste wij hebben er niets van gemerkt. Omdat we gisteren te laat waren voor het bezichtigen van Spruce Tree House zijn we vanmorgen direct er naartoe gereden.Het zijn huisjes door indianen gebouwd ergens tussen 1200-1280 na Chr. Onder een overhangende rots/klif bouwden deze mensen huizen gedeeltelijk van steen en gedeeltelijk van hout. Ik vroeg de ranger waarom het Spruce Tree House heet want de huisjes hebben niets met een boom te maken. Het schijnt dat vroeger om de huisjes te kunnen bereiken je er naartoe moest klimmen via een boom maar voor de bezoekers hebben ze een pad aangelegd. De locatie van de huisjes was zo gekozen dat in de winter deze beschut lagen tegen de koude vrieswind en in de zomer verkoeling van de rotsen/schaduw gaf. Volgens de ranger woonden hier rond de 80 personen. Ze bleven op een lokatie wonen net zolang tot de omgeving geen tot weinig eetbaars meer had te bieden. Zoals vruchten en vlees. Dan trokken ze verder en bouwden daar weer een dergelijk onderkomen. De ranger vertelde het verhaal heel enthousiast en rade ons aan om tijdens onze reis naar Page ook Navajo aan te doen. Onderweg kwamen we inderdaad borden tegen met het aanbevolen natuur monument Navajo. Toch maar even een bezoekje afgelegd, het was er snik heet maar dat kon ons niet weerhouden om de wandeling bergafwaarts te gaan maken. Op een uitzichtpunt kon je dezelfde stijl huisjes zien ook nu weer gebouwd onder een overhangende rots. Bezweet kwamen we weer terug bij de camper, snel de motor en airco gestart en op voor de laatse 120km. Na 290 mijl ( 464 km) zijn we aangekomen op de campground van Page. Gelukkig staan we onder een boom van 1 mtr zodat we royaal in de schaduw staan. haha het is hier pas echt warm, gelukkig heeft de camper airco waar we dankbaar gebruik van maken. vandaag eigenlijk niet veel meegemaakt, voor de 8e keer getankt,(totaal 900 dollar), voor de 3e keer naar de Walmart geweest, wie marion kent weet dat we afgeladen zijn met boodschappen, al zouden we vanaf nu heel de dag en nacht voor de rest van de vakantie uit onze voorraad moeten eten dan krijgen we het nog niet op. De komende dagen hebben we nog wel wat dingen op het programma staan: varen in een bootje op Lake Powel, bezoek Antilope Canyon, bezoek aan de dam en aan "Horse shoe band". We gaan ons de volgende 2 dagen dus niet vervelen. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van onze belevenissen vanm vandaag.  gr Sieb en Marion.

Een deze dagen zal ik wat foto's plaatsen. Het internet is hier wat beter als op vorige locaties.