Dag 18: Bezoek Ghost-town en rijden richting San Diego

Door Sieb en Marion Kindermans - 02-06-2014 06:05

Door het luidruchtige gedrag van onze Amerikaanse mede kampeerders waren we vroeg wakker. Vannacht zijn we er nog even uit geweest omdat Ron vertelde dat de sterrenhemel hier zo mooi was in de GC. Nou Ron je had niets te veel gezegd, zovel sterren dat de hemel bijna geheel verlicht was. Na het ontbijt direct en route richting San Diëgo. Onderweg zagen we van verre Fred Flinstone langs de weg staan. Hier lag Bedrock city. Hier even gestopt en natuurlijk in het winkeltje rondgekeken. Er liep hier ook een wat gezette man die ik inschatte mede gezien zijn kleding dat hij op de Harley was. Weer mis, we raakten aan de praat en vroegen of hij van ons een foto wilde maken in een Flinstone wagen. Dat wilde de vriendelijke man heel graag. Hierna vroeg hij of wij een foto van hem wilde maken, natuurlijk wilde we dat. Eerst moest hij nog wat uit zijn wagen pakken. Ik kon het lachen maar net bedwingen want de zo stoer ogende man kwam met een kabouter aan van pakwek 25 cm hoog. Die moest ook op de foto. De man uit canada vertelde dat deze gnome Norm heette en dat hij meereist over de gehele wereld. Er is zelfs een facebook pagina van. Hij was van de week nog op de foto geweest met Norm op een locatie van een liedje van de Eagles: take it easy . Standing on a corner in Winslow Arizona. Wij moesten ook met Norm op de foto en hij zou ons op facebook zetten. Na nog wat tips van hem over een eventuele reis naar Canada scheidde onze wegen. We vervolgden onze route. Leuk om uit het niets dit mee te maken. Na 600km kwamen we aan in Barstow waar we even verderop Ghost-town Calico wilden bezoeken. Een verlaten oud mijnwerkers stadje waar je je waant in een cowboy-film.  Erg commercieel maar toch ook weer leuk.  Omdat het al 05:00PM was (17:00hr) zijn we weer gaan rijden om de voorgenomen camping nog op tijd te halen. De camping lag toch wel verder van de snelweg als op de kaart aangegeven. Op zich niet erg maar als er dan wordt gezegd: vol, dan is het ineens een stuk minder. Het hele stuk door de bergen weer terug en eerst tanken want de tank was ook bijna leeg. Bij de pomp wist niemand een camping op redelijke afstand. Er werd ons aangeraden om achter Dennies te gaan staan, dit is een eettent. Na daar wat gegeten te hebben voelden we hier beide niets voor. Het was inmiddels donker en voor het eerst deze vakantie erg druk op de weg, niet gek we reden ter hoogte van Los Angeles. Bij de aanduiding van een natuurgebied met een meer hebben we de snelweg verlaten en zijn we op een rustige camping beland. Na bijna 800km afgelegd te hebben vandaag en nog lachend terug gedacht te hebben aan Norm zijn we ons bedje ingegaan. Heel toepasselijk zijn de woorden van Cruijff nu: ieder nadeel heeft zijn voordeel. Doordat we zolang moesten doorrijden voor een camping is het morgen nog maar een klein stukje naar San Diëgo.