Dag 26: Kustweg 1 tot Half Moon Beach

Door Sieb en Marion Kindermans - 10-06-2014 09:00 Het begint nu wel eng dichtbij het einde van onze rondreis door het westen van Amerika te komen. Vandaag hebben we 100 mijl is 160km afgelegd en zijn uiteindelijk op een RV campground in Half Moon Beach aangekomen. Het was vandaag file rijden op de kustweg. Maar we hebben een prachtig plekje met uitzicht over de oceaan. Het is hier helder in tegenstelling tot grote delen van de kustlijn waar de vanuit zee opkomende mist de kuststrook in zijn greep heeft. Omdat de wind vanuit zee komt is het best fris. Half Moon Beach is de plaats waar vroeger de films van de Beach Boy´s werden opgenomen is ons verteld. Dit komt omdat er hier vaak hoge golven zijn waar de surfers doorheen surfen. Dat leek ons geweldig om eens te zien maar helaas waren er nu geen hoge golven. Nou ja weer een reden om ooit nog eens terug te gaan. Op de camping was een zeer behulpzame man `Bob`die van alles aan ons vroeg en dan adviezen aan ons gaf. Omdat het mooi weer was zijn we op het strand gaan liggen. Opeens riep er een dame achter ons dat ze een whale zag. Zou het dan toch? Onze ogen gingen richting zee waar de dame heen wees. Gelukkig hadden we de verrekijker mee. We konden al snel zien dat het geen walvis kon zijn. Maar wat dan wel. Dolfijen? nee ook niet, het bleken 2 spelende/vissende zeeleeuwen/honden te zijn. Rondom deze beesten doken Pelikanen met grote snelheid het water in. Die moeten echt sterke nekken hebben. Er zat daar schijnbaar veel vis want we hebben hier lange tijd van kunnen genieten. Na nog een poosje lekker in het zonnetje op het strand gezeten te hebben begon ook hier de mist terrein te winnen en dan wordt het toch fris zonder zonnetje. Nog een stukje rondgewandeld en genoten van wat oude Amerikaanse wagens. Prachtig alsof ze nieuw zijn, als de benzineprijs in Nederland net zo was als hier had ik er een in laten pakken. Terug bij de camper had Bob alweer meerdere tips voor ons. Omdat wij nog wat ongebruikte voorraad hadden hebben we die aan Bob en zijn vrouw gegeven.Die kunnen nog wel even vooruit. Wij gaan voor onze laatse nacht in de camper. Ja een daagje eerder als de bedoeling maar dat komt omdat we s´morgens op het vliegveld van San Francisco moeten zijn en als het dan ff tegen zit bij het inleveren van de camper dan wordt het stressen om ons vliegtuig te kunnen halen. Marion heeft via Booking dot com een hotel ´Travel lodge`tegen het vliegveld aan geregeld voor morgen nacht. Allemaal weer welterusten en tot morgen.