Dag 27: Inleverenvan de camper en San Francisco

Door Sieb en Marion Kindermans - 10-06-2014 17:41

Dat was het laatste nachtje. Met recht nachtje want de wagens op de 01 reden zowat over je hoofdkussen heen en op een pier in zee vlakbij de camping werd om de 5 sec een hoge toon hoorbaar gemaakt waarschijnlijk om de evt scheepsvaart te waarschuwen. Maar met oordopjes in ging het slapen een stuk beter. De koffers waren gisterenavond al ingepakt zodat we bij mooi weer nog een paar uurtjes naar het strand konden. Helaas was het mistig en was de wind weer fris. Omdat we nog een koffer nodig hadden en de propaantank moest worden opgevuld hebben we de boel maar aan kant gemaakt. Daar was Bob, of we nog wat nodig hadden? Haha altijd makkelijk iemand die de buurt kent. Voor de koffer moesten we naar: Twice as nice en dan 2 mijl doorrijden over de 01 en daar kan je gas op laten vullen. Onze laatste spullen zijn naar Bob gegaan en wij op pad. We hebben inderdaad de winkel gevonden en een mooie koffer kunnen kopen. Het waren er echter 2 en werden niet los van elkaar verkocht. Daar je niet met 5 koffers op het vliegveld aan kan komen  en het zonde is om een goede koffer weg te gooien hebben we de kleinere koffer vol gepropt en in de grote gedaan, afgevuld en dicht gemaakt. Die gaat niet meer open voor Amsterdam. De gevulde koffers hebben we met de camper naar het hotel gebracht en toen doorgereden naar Cruise Amerika. Na een klein uurtje wachten werden we geholpen, de levels van de tanken werden gecontroleerd en de kilometerstand. We hebben in totaal 5945km gereden, 16 keer getankt en nog veel vaker de vuilwater tanks geleegd. Er werd geen ronde om de camper gelopen voor evt schades ook werd de zo grondig schoongemaakte camper van binnen niet gecontroleerd. Als hij even door een wasstraatje gaat voor de buitenzijde kunnen ze hem direct weer verhuren. De bekeuring moest ter plaatse worden verrekend en toen konden we gaan. De koffers vast afzetten in het hotel was een gouden greep, we konden nu direct met de Bart ( soort trein of metro) naar San Francisco. We hebben nog een rondje pieren gelopen en de zeeleeuwen op pier 39 bezocht. Bij de boot naar Alcatraz stond een rij wachtende die minimaal net zolang was als toen wij er een paar weken geleden stonden. Na nog wat winkeltjes bezocht te hebben, want wat moet je nou kopen voor die mannen en meiden thuis, hebben we nog wat gegeten. De cirkel was rond, weken geleden liepen we hier ook en moesten toen al die parken en avonturen nog mee gaan maken. Nu goed 3 weken later was het alweer voorbij, wat is het snel gegaan. Maar we hebben genoten en als het aan mij ligt komen we hier zeker nog eens terug. Na een laatste blik op de stad daalden we af naar het Bart-station.  Bij the airport stapten we uit en heeft de Shuttle bus van het hotel ons netjes voor de deur afgezet. We hebben een kamer aan het zwembad maar daar maken we gezien de tijd geen gebruik van. Er is geen mogelijkheid om te ontbijten bij dit hotel maar we hebben nog 3 bananen en een fles Bailey’s dus dat komt wel goed. Wij zijn klaar voor de vlucht naar New York.

Astrid op het moment van schrijven ben jij door het tijdsverschil met hier jarig. Van harte gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag toegewenst van ons. Ook een hele fijne vakantie en misschien komen we de borrel nog wel halen.