Donderdag 12 juni 2014

Door Annette Verhaaff - 13-06-2014 03:07

Vanochtend wandelen we eerst door Barstow.

Er zijn diverse mooie muurschilderingen en er is een MacDonalds waar allemaal lege trein(passagiers)wagons omheen staan.

Verder is het Route66 Motel noemenswaardig.

Dan weer op de route richting Victorville. Deze weg hebben we in 2012 gereden in omgekeerde richting en het is er drukker dan ik in mijn herinnering had. We komen weer veel trieste herinneringen aan betere tijden tegen.

En enkele bouwsels die er speciaal voor de toerist neergeplant zijn.

Dan arriveren we bij de Bottle Ranch. Ook hier waren we twee jaar geleden. Toen hebben we de maker van al deze flessenbomen, Elmer Long, ontmoet. Dit keer krijgen we hem helaas niet te zien.

We wandelen tussen deze kunstwerken van Elmer door totdat je door de (flessen)bomen het bos niet meer ziet.

In Oro Grande zijn nog enkele vervallen overblijfselen.

Een stuk waar we twee jaar geleden nog doorheen gelopen zijn, is nu helemaal afgezet met een hekwerk. Misschien dat het te gevaarlijk werd.

In Victorville bezoeken we het Route66 Museum. We raken in gesprek met twee van de medewerksters. Henk wil er hetzelfde t-shirt kopen als in 2012, maar dat is er niet meer. We worden nog wel even met dat t-shirt op de foto gezet voor hun website. Ook vragen we of ze weer even een foto van ons willen maken in de VW-bus.

Dan de snelweg op, door de San Bernadino Mountains richting San Bernadino.

In deze plaats bezoeken we de allereerste MacDonalds. Je kunt er geen eten of drinken meer kopen, maar is nu een museum. Die omweg hadden we ons wel kunnen besparen, we vinden het niks.

Daarna richting camping door het drukke Los Angeles verkeer.

We hebben voor de laatste 3 dagen de campings gereserveerd en dat is maar goed ook, want het is al aardig vol als we aankomen. Wanneer we onze plaats op rijden, zien we dat we naast een ienie mini caravannetje staan met een oldtimer ervoor. Normaal staan we tussen van die enorme slagschepen, waar onze camper helemaal bij in het niet valt. Maar dit keer zijn we eens niet de kleinste.

Als we eens goed om ons heen kijken, zien we nog meer oldtimer auto’s en caravans staan.

Onze buurman legt uit dat morgen hier vlakbij een oldtimer show is, dus vandaar de drukte. En nu herinneren we ons dat we onderweg ook al een aantal exemplaren voorbij zagen komen.

Even later komt er een wagen met enorme trailer (hele grote caravan) naast de buurman staan. De achterklep gaat open en daar wordt een prachtige oldtimer uit naar buiten gereden.

Op gegeven moment denk ik dat er ergens een radio aanstaat. Maar nee, het is de buurman. Hij zit op zijn steelgitaar te spelen en erbij te zingen, klinkt goed.

Dat is nog eens gezellig.

Vanavond nog even over de camping gelopen om de oldtimers te bewonderen. Ééntje was wel heel apart.

De eigenaar (in het gele shirt) vertelde dat hij precies tussen twee van die dingen die voorop zitten door kan kijken. Het lijkt me dat hij dan wel een tunnelvisie moet hebben.

In december komt hij met het apparaat naar Essen in Duitsland voor een show.