Dag 25: San Fransisco

Door A. de Graaf - 02-08-2014 03:53

Dag 25 San Francisco,

Vanmorgen op tijd vertrokken uit Fog City, om inderdaad na een paar mijl verderop de zon weer te mogen aanschouwen. Eerst met de RV naar het treinstation waarmee we met een sneltreinvaart naar San Francisco. We zouden eerst fietsen gaan huren omdat we die prachtige verhalen gehoord van fietsen over de golden gate bridge, maar toen we naar de tourisinformation gingen en we vertelden dat we maar één dag hadden raadde ze ons aan om toch maar een kaart te kopen waarmee je van alle soorten vervoer gebruik kunt maken voor één prijs. Met zo’n fietstocht ben je toch wel wat tijd kwijt en er is natuurlijk meer moois. Eerst met een ouderweg trammetje( nee nog geen cable car naar fishermans warf, Pier 39, waar je een mooi uitzicht hebt op Alcatraz en waar een hele groep zeeleeuwen hun vaste stek hebben. Prachtig om te zien hoe die logge beesten allemaal bij en op elkaar kruipen op zo; n klein oppervlakte. Om bij de brug te komen moesten we wat verschillende buslijnen aan elkaar koppelen. We hadden dit eerst nog niet zo in de gaten dus hebben iets te lang gelopen. Uiteindelijk toch bij de brug beland waar we natuurlijk wat plaatjes hebben geschoten en even de brug op zijn gelopen. Het was ook hier weer ontzettend druk!! Het zou wel een hele klus zijn geweest om hier zonder brokken tussendoor te moeten manouvreren. Het duurde een hele tijd voordat de bus terug kwam, Ondertussen waren de jongens al behoorlijk hongerig geworden en er was één fastfoodketen die de jongens nog graag wilden bezoeken. De kentuckie Fried chicken. Die waren we onderweg tegengekomen , dus dat moest het worden. Al was het een beetje een sjofel buurtje en leken ze het naar mijn idee ook niet zo noute nemen met de hygiëne. Wat wel en voordeel was, was dat er een taco bel bij in zat, dus voor elk wat wils. Nog verschillende dingen bezocht zoals  Lombardstreet, de meest bochtige weg van SF, China Town en als hoogtepunt nog een ritje met de cable-car, waarbij de jongens aan de buitenkant mochten hangen. Toen nog met de metro en zo hadden we volgens ons alle vormen van vervoer wel gehad! De terugreis verliep voorspoedig en terug op de camping wachtte ons een heerlijke hottub en een ijskoud biertje. Wat wil een mens nog meer.