SF: Alcatraz en Oakland A's

Door Familie Verheyen - 06-08-2014 10:24

Het is al voorbij middernacht wanneer ik aan dit verslag begin. Naast mij liggen er 4 gezellig, waarvan eentje wat luidruchtiger, in dromenland verzeild. Ik vermoed dat ze de dag van vandaag aan het overlopen zijn; deze mocht er best wel wezen.

Deze ochtend zijn we gaan ontbijten bij Lori's Diner: pannekoeken voor de kids, french toast voor de mama en omelet voor de papa.Enkel de bestelling liet even op zich wachten (vergissing bij de ober, kan gebeuren) zodat we de klok hoorden wegtikken. Het zou uiteindelijk, ondanks een spurtje op het einde, nipt worden om de boot voor Alcatraz te halen. Bekomen van de eerste emotie sloten we als laatste de rij.

Alcatraz was in alle opzichten een meevaller. Er waren bv Nederlandstalige headphones wat het voor onze jongens gemakkelijk maakte om de geschiedenis van het eiland te volgen. Zij waren vooral geïnteresseerd in hoeveel ontsnappingen er gelukt waren - er zijn 3 ontsnapten nooit terug gevonden en tot op de dag van vandaag staan zij nog geseind - en welke bandieten er hier opgesloten hebben gezeten. Btw, op het einde van de toer kon je een boek laten signeren door een ex-gedetineerde van Alcatraz. Er is wel nog veel werk om dit stukje geschiedenis te onderhouden, desalnietemin was het een meer dan geslaagde trip.

Na dit bezoek hebben de nog even gekuierd op pier 39 en Fishermen's Wharf. De eerste souvenirs werden gekocht.  Voor het avondprogramma vertrokken we om 17u met de wagen vanuit het hotel. De eerste km verliepen aardig snel, waarbij we nog een ommetje maakten door Japantown. Het laatste stuk voor we de Interstate opkonden was wat minder: slakkengang, wegversperringen, kruispunt geblokkeerd. Uiteindelijk geraakten we toch op de Bay Bridge 2x5 rijstroken boven elkaar en konden we onze weg verder zetten richting O.Co Coliseum. Via het internet had ik kaartjes besteld voor de baseball game tussen de Oakland Athletics en de Tampa Bay Rays. De Athletics staan op dit moment eerste in de MLB. Op de parking was het een gezellige boel met al die Amerikanen die achter hun wagen een BBQ hadden aangestoken. De sfeer was best wel gezellig, je wordt ahw meegesleept in de euforie van de thuissupporters. Finaal wonnen de Athletics met 3-0.

Op de terugweg hebben we nog een ommetje gemaakt langs de steile bochten van Lombard Street (40%; 8 bochten); geen kat in de buurt dus konden we dit op ons dooie gemakje doen. We hebben en passant nog even door Chinatown gereden, waar het donker en verlaten leek.

Morgen laten we ons van onze sportieve kant zien en gaan we een halve dag fietsen.