Terug naar Californië via Twin Falls, Reno en Lake Tahoe (4 staten in 2 dagen...)

Door Sylvia van Buchem - 19-08-2014 05:04

Op 1 augustus juli vertrekken we vroeg in de morgen naar Twin Falls, de eerste van twee tussenstops op de weg terug naar Californië. Een mooie camping. Nadat we ons hebben geïnstalleerd op onze plek is het tijd voor een frisse duik in het zwembad. Daar aangekomen doen we een wedstrijdje wie als eerste in het zwembad is. Anouk is het snelste, maar zodra ze erin springt zien we tot onze schrik dat ze haar zwembandjes nog niet om heeft. Syl is dus tweede om Anouk er snel weer uit te vissen. ’s Avonds op de camping gegeten. Heerlijke t-bone steak! Bij het restaurantje hingen een aantal schommelbankjes waar Anouk en Bente na het eten lekker op liggen te kroelen. Wat een schatjes….

Zaterdag 2 augustus door naar Reno, een trip van 750 km door de woestijn van Nevada! Een mooie rit wederom. Enige stop die we maken is om boodschappen te doen, voor de rest rijden we plankgas door. De camping is zeer basic met een heerlijk zwembad, dus prima. We blijven één nachtje en na een uitgebreid ontbijt en een uurtje zwemmen rijden we door naar onze KOA-camping in South Lake Tahoe, op 10 minuten rijden van het meer. We hebben veel enthousiaste verhalen gehoord over Lake Tahoe en het eerste aanzicht van het meer is heel mooi, maar helaas hebben we vanaf de avond alleen maar regen waardoor we geen goed beeld krijgen van het meer. Onze plannen voor varen op en spelen in het meer vallen letterlijk en figuurlijk in het water. Na een hele dag in de camper (een ritje langs het meer (langs het huis waar Godfather 2 is opgenomen) en op de camping) blijkt 8 meter toch niet zo lang haha. Gelukkig hebben we monopoly mee dus komen we de dag goed door. Aangezien de voorspellingen slecht zijn besluiten we door te karren naar Yosemite National Park. Jammer maar helaas.

Drie augustus vertrekken we vroeg richting Yosemite Park, hemelsbreed is het niet zo ver maar helaas moeten we om het park heen rijden. Via de Tiogapas aan de Oostkant komen we Yosemite binnen. Een prachtige route maar wel een bietje eng… Rem achter het stuur en Syl aan tafel bij de kids om zo niet de afgrond in te hoeven kijken. De kids vinden het allemaal niet zo spannend, Syl zweet peentjes… Van het Oosten rijden we naar de Westingang. Er woedt op dit moment een bosbrand, ontstaan door een blikseminslag en is al een paar weken aan de gang. Vorig jaar heeft er ook een enorme brand geweest en dat laat veel sporen na. Overal zien we zwarte bomen. Bij de Westingang rijden we langs het hotel waar Syl en Remco twaalf jaar geleden logeerden. Eind van de middag komen we aan op de camping. Weer een mooie camping met plateaus waar de campers staan, onder de schaduw van grote bomen. Een groot zwembad, dat ook. Tijdens het zwemmen komen we een Nederlands gezin uit Zeist tegen. Luna speelt met de tweeling van negen terwijl Remco met de vader ervaringen zit uit te wisselen. Het lukt de tweeling niet om samen Luna koppie onder te krijgen, tot groot vermaak van de vaders. ’s Avonds een pizza uit de oven met een heerlijke Californische witte wijn.