Woensdag in LA

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 31-07-2014 04:07

Woensdag in Los Angeles

Vannacht slecht geslapen, telefoon was bijna leeg en moesten om 6:00 op om 6:30 komt de taxi ons ons ophalen. We zagen het niet zo zitten om zo vroeg en verschillende keren te stappen met de metro en de airtrain. Taxi was keurig op tijd en bracht ons netjes tot aan gate 4 van het JFK vliegveld. Hier even uitzoeken wat we moesten doen, hadden geen tickets mee gekregen in plaats hiervan moesten we zoals op Schiphol onze paspoorten in een console steken en ook hier werden we verwacht en konden we eenvoudig onze tickets uitprinten, hierna onze koffers afgegeven. Dacht na het getal 40 op de Weegschaal ojee te zwaar maar dit zijn natuurlijk geen kilo's, pffffff gelukkig. Daarna zelf door de controle en op naar onze eerste bakkie koffie en een broodje. Op weg naar gate B-36 om straks in te checken. In het vliegtuig aangekomen bleek niet zoals geboekt Jacqueline langs het gangpad te zitten, gelukkig was de man op deze stoel bereid te ruilen voor de plek aan het raam. Mochten nog niet direct opstarten omdat er problemen waren met de baanverlichting. Je zou zeggen voldoende licht om 9:30. Na enige vertraging dan toch de lucht in. Wat een lange vlucht naar LA 5,5 uur. Dan vlieg je toch naar mooie plekken binnen Europa. Eindelijk aangekomen in LA letterlijk weer 2 uur meer terug in de tijd. Tijdsverschil is inmiddels opgelopen naar zo'n 8 uur. Op het eerste gezicht nou niet echt een mooi vliegveld. Snel onze koffers van de band en met een taxi richting onze camper, gelukkig ook hier hadden ze op ons gerekend. Na enige administratie werd ie dan voor gereden who in het echt is ie ook zo groot. Na enige uitleg en checken op schade is ie voor een tijdje van ons. Eerst maar eens een grote supermarkt op zoeken, van heg camper bedrijf hadden we een platte grond waar we moesten zijn . Zoals altijd is dit verder dan gedacht maar goed met Jacqueline als bijrijder kom je er wel en ze is ook niet te beroerd om mij nog hier en daar te coachen ook. Het is wel ff wennen met zo'n  knoepert op de weg. Ja hoor daar os de supermarkt met onze camper meteen 3 parkeer plekken inbeslag nemend boodschappen doen en 2 stoeltjes voor onderweg want die gaan we natuurlijk niet huren voor $8 p/d. Alles in de camper en de TomTom op de iPad van Jacqueline geprogrammeerd richting onze eerste camping in Amerika. Oja we moesten ook nog even tanken. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want alle ogen op de weg reed Robert natuurlijk het tankstation voorbij. Maar goed 3e poging lukte, en ja hoe gaat dat dan eerst betalen en dan tanken maar ja hoeveel gaat er in. De jongen achter de kassa had het goed geraden voor effe $120 tanken. Maar goed zonder benzine kom je nergens. Via de TomTom richting de camping en ja hoor ook direct de snelweg op en dan valt het niet mee moet ik zeggen om op te letten en de juiste afslag te nemen ook niet echt geholpen door mijn bijrijder die het allemaal al wist. Eind goed al goed ook hier na een aantal pogingen en rustig te blijven komen we toch op de camping. Ik had deze geprobeerd te reserveren maar nooit geen reactie terug gehad maar gelukkig nog een plekje, meer hadden we ook niet willen hebben. Keurig volgens de instructie video onder begeleiding achteruit ons plekje in gereden. Uiteraard dan ook maar de volledige hookup aangesloten en tijd voor een drankje en het typen van dit verslag en tussendoor toch ook genieten van wat we allemaal aan het ondernemen zijn. Morgen gaan we richting Palm Springs