Woensdag in Moab

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 07-08-2014 00:46

Woensdag ochtend vroeg wakker maar met het uur tijdverschil (mounten time) gewoon om 8 uur uit bed. Na het ontbijt de RV weer losgekoppeld wat overigens niet echt een zware klus hoewel, riool, water en  elektriciteit. Met name met de afvoerslang moet je wel richting het afvoerputje omhoog tillen anders loopt alles over je schoenen. Voordat ik het in de gate hebt zit Jacqueline alweer achter het stuur. Ze vindt het echt leuk om met zo'n grote bak te rijden. Onderweg naar Moab bestaat het eerste deel van de omgeving nog steeds uit rode bergen en vlaktes. Maar hoe dichter we bij Moab komen hoe mooier het landschap veranderd in een groenere omgeving en de bergen steeds meer op die in Europa  te lijken. Onderweg in een leuke plaats Blanding nog wat boodschappen gedaan voor de komende dagen. Bij aankomst in Moab natuurlijk ook onze dorstige camper weer voor $60 volgegooid, naast ons stonden weer twee volvo's van de groep die onderweg zijn richting Alaska. Overigens hadden we er gisteren ook een voor ons midden in de valley. Ze schijnen in groepjes van maximaal 3 auto's te rijden, want 65 achter elkaar is een beetje veel vertelde de bijrijdster. Vanaf de benzinepomp zijn we direct doorgereden naar het nationale park wat net buiten Moab ligt, in dit park zijn de bogen te zien die door regenwater en wind zijn uitgesleten van de zand rotsen. Ook hier net zoals op de andere plekken waar we tot nu toe geweest zijn een waanzinnig mooi uitzicht en wat is dit park ook weer groot. We mogen met onze national park pas naar binnen. Het is veel de berg oprijden en uiteindelijk komen we op een grote parkeerplaats waarvandaan de bogen goed te zien. Nog een stukje klimmen om de bogen van dichterbij te bekijken. Robert klimt nog verder om de twee bogen op de foto te krijgen. Gelukkig hadden er qua schoeisel op gerekend( voor de familie typisch lesley en Jimmy schoeisel. Slippers) maar het ging allemaal goed en de foto's zijn gelukt, voor het idee ook nog een met Jacqueline erop maar dan moet je wel goed kijken ;-). Kortom wat een mooie natuur in dit soort parken, langzaam zijn we afgedaald en richting onze camping gegaan. Straks gaan we nog even in Moab zelf kijken want het zag er allemaal erg gezellig uit. Morgen richting Brice Canyon.