Donderdag naar Bryce Canyon

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg op 8 aug. 2014 03:10:06

Donderdag onderweg naar Bryce Canyon

Donderdag was nog een van onze lange ritten, we moeste van Moab naar MT Carmel en onderweg komen we dan langs Bryce Canyon wat we nog hadden uitgekozen te bekijken deze vakantie. Volgens de Tom Tom was dit een rit van bijna 5 uurtjes en 488 km. Vanuit de camping van Moab moesten we de higway op oma's binnendoor door de verschillende Canyons geen optie was. Jacqueline had vooraf nog de opties bekeken om binnendoor te gaan maar Dan nog moesten we eerst de higway op. Ik had nog op de kaart gekeken en vanaf de snelweg was er wel een optie om binnendoor via de 24 naar Bryce Canyon te gaan, zo gezegd zo gedaan. Bij de afslag en een stuk daarna bleef de TomTom protesteren en wilde ons maar teug op de higway hebben. Later begrepen we wel waarom, want deze kiest altijd voor de snelste weg en de door ons gekozen route was dat zeker niet. Maar door onze keuze over de 24 kwamen we door plaatsjes zoals Hanksville, Torrey, Boulder, Escalante en Cannonville maar ook door een van de nationale parken Capitol Reef waar we weer verschillende kleuren ondergrond en bergen in allerlei vormen tegen kwamen. Het blijft bijna ongelofelijk hoe mooi het hier allemaal is. Echt niet te beschrijven om op wegen te rijden waarvoor uitsparingen zijn gemaakt in de rotsen en die ons tot hoogtes van 3224 mtr bracht en natuurlijk afdalingen van soms 14% weer bijna tot 0 mtr. Telkens weer een verrassend uitzicht die dalen in kijkend. Het was elke kilometer waard om om te rijden. Sommige dorpjes lijken de cowboys net vertrokken, verlaten woningen en allemaal oude auto's achtergelaten. En sommige heel modern en schone straten. Uiteindelijk kwamen we aan bij ons hoofddoel van vandaag Bryce Canyon. Met onze pas mochten we naar binnen, natuurlijk hadden we er al een aantal gezien maar dit was ten opzichte van de andere toch weer anders. Hier stonden de overgebleven resten van de grote vlaktes nog zo dicht op elkaar dat het soms wel een schaakbord leek of in de verte allemaal poppetjes. Ook hier weer verschillende kleuren.  Op een uitkijkpunt insperation zijn we helemaal naar boven geklommen en van het uitzicht genoten. Bij de uitgang nog even gestopt bij de winkeltjes, hier hadden ze ook verschillende soorten stenen, versteende bomen ect.. Die je kon kopen en per pond dan moest afrekenen. Onze camping bleek nog best een stukje rijden, via het internet had ik gereserveerd in het
Plaatsje MT Carmel omdat de door Tioga geadviseerde camping niet meer bestond, onderweg kom je er voldoende tegen. Wij zijn naast een aantal Motel huurders de enige gaten met onze RV. Is wel bijzonder om mee te maken maar ja een plek is een plek en geen luxe camping ook geen luxe prijzen. Zitten nog even na te genieten van wat we vandaag niet allemaal gezien hebben en gaan dan straks eten. Morgen onderweg naar Zion en een dagje rust.

Deze maand: hoge vroegboekkorting camperhuur