Vrijdag naar Zion Park

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 09-08-2014 22:53

Vrijdag naar Zion

Ondanks de kleine camping (6RV plaatsen) prima gedoucht. Ligt wel langs een drukke weg maar ook hier slapen de meeste mensen  s'nachts. Op weg naar Zion Park het volgende nationale park op onze route. Dit park is naast Grand Canyon kennelijk een van de bekendste parken. Dit park heeft meer een bos gebied en staat bekend om zowel zijn boven als ondergrondse water stromen. In het park aangekomen stoppen we even langs de weg, hier had Jacqueline een soort berg geiten ontdekt maar volgens de park ranger die iets later bij ons kwam staan waren het berg schapen. Nog nooit van gehoord. Maar in ieder geval een aantal mooie foto's van deze schapen. Een stukje verder moesten we door twee tunnels. Bij de ingang vertelde de Ranger dat we bij de 1e tunnel zo door konden rijden maar bij de 2e konden we na controle van een park Ranger verder rijden. Deze tunnel was maximaal 13 feet hoog en onze camper 12 feet. Dus je kan je wel voorstellen dat dit even spannend was. Kregen de opdracht in het midden van de tunnel te rijden terwijl het verkeer aan de andere kant  van de tunnel werd tegen gehouden. Zonder onze airco of iets anders kwijt te zijn geraakt kwamen we uit de tunnel. Verderop bij het museum hebben we geparkeerd en zijn hier met de shuttle bus mee om hoog gegaan. Ook is dit in dit park super geregeld. Besloten om bij de laatste halte uit te stappen en liepen eigenlijk zonder echt plan met een grote groep een pad op links af naar een riviertje en een kleine stroom versnelling. Er waren hier een aantal kinderen aan het zwemmen. Daarna besloten we een ander pad op te lopen langs dit pad stond een bord met een foto van een grote spleet tussen twee bergen waar de zon tussendoor kwam opzich een mooi beeld. Aan het eind van dit pad ongeveer 2 Miles verder aangekomen bleek dat je nog door het water de rivier moest oversteken en aan de overkant verder kon langs de kant. Jacqueline besloot om dit niet te doen maar Robert was nieuwsgierig geworden. Nog best een stuk verder gelopen moest ik weer de rivier oversteken en hierna kreeg ik dan het beeld voor mij waar het allemaal om te doen was, best een mooi gezicht. Toen weer terug bij de tweede oversteek stond Jacqueline nog te wachten met haar camera in de hand natuurlijk wachtend dat ik tijdens de oversteek te water ging. Met de shuttle bus een aantal haltes terug gereden en uitgestapt bij Zion lodge, Bijna  in elk park kan je ook hutjes huren waar je kan verblijven. Bij dit punt konden volgens de Ranger die we eerder hadden ontmoet zeker een waterval zien, maar zei ze, het water zal wel niet zo hard stromen door de weinige regenval, in de winter met de sneeuw schijnt dit een mooier gezicht te zijn. We kozen voor de middle loop route, deze leidde ons na 1.6 mile langs de loser loop waar we twee hele kleine watervalletjes zagen, onze route liep achter deze watervallen langs en bij de eerste werden we toch nog goed nat, je kan je voorstellen als hier echt met grof geweld veel water naar beneden klettert dat dit een waanzinnige beleving moet zijn. Verder naar de middle loop, dit was nog een aardige klim en eenmaal boven gekomen was dit minder spectaculair. Jacqueline informeerde bij een mevrouw of het nog de moeite waard was verder naar boven te gaan om de upper loop te bekijken. Volgens haar was dit echt de moeite waard. Nou wij dan ook maar naar boven, dit moet dan echt wel de moeite waard zijn want het was zeker nog 1,2 Miles verder volgens het gevoel en volgens een bordje nog 0,300 Miles. De weg liep steil naar boven en er waren allemaal traptreden gemaakt. Weinig schaduw en als er dan schaduw was stonden er mensen even bij te komen. De mensen die al op de terugweg waren moedigde ons aan want we waren er bijna en oh zo mooi. Eindelijk aangekomen eerst eens wat eten en drinken, natuurlijk was het mooi. Maar nu alles wetende zou ik pas bijvoorbeeld in de winter bij een hogere waterstand echt nog eens gaan kijken. Moet zeggen dat de terugweg wat makkelijker verliep, nog even een korte douche genomen bij de eerste waterval en met de shuttle bus terug naar onze camper. Jeetje wat hebben we toch behoorlijk wat gewandeld en geklommen vandaag.  Ondanks dat we inmiddels geoefende lopers zijn ;-) waren we ook gezien de temperatuur best moe maar ook voldaan. Daarna dan maar weer onderweg naar onze volgende camping, tijdens de voorbereidingen had Robert wel een aantal emails gestuurd maar de camping had nooit meer gereageerd. Dus voor de eerste maal op de bollefooi naar een camping. Jacqueline had deze via het internet gisteravond nog uitgezocht. De camping ligt op de route naar onze volgende bestemming Las Vegas en bij het plaatsje ST George wat ons wel leuk leek. Bij de camping aangekomen was er nog wel plek en we besloten hier dan 2 nachten te boeken zodat we morgen een soort gemakkelijke dag hebben. De camper aangekoppeld wat gegeten en even lekker wezen zwemmen. Morgen in de buurt kijken want er is hier voldoende te bezichtigen zoals een spookstad.