Zondag naar Monterey

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg op 19 aug. 2014 23:14:13

Zondag onderweg naar Monterey Vandaag alweer vertrekken uit San Francisco richting La, maar dan wel langs de kust. Via de 101 verlieten we SF.Onderweg wilde Jacqueline nog stoppen bij een grootte outlet centrum. Dit centrum hebben we niet gevonden maar wel een vergelijkbare, terwijl Jacqueline een grootte kledingwinkel inging bleef Robert achter om op z,'n gemak een boekje te lezen. Maar iets verderop op de parkeerplaats stonden allemaal oude Volkswagen kevers die mijn aandacht trokken, er op af met mijn camera. Het bleek een club te zijn die hier verzamelde en nog even de auto's oppoetsen voordat ze naar een auto show gingen. Was wel even een leuke ervaring en even met een aantal trotse eigenaren gesproken, dit waren overigens allemaal Mexicanen en vertelde dat het gemakkelijk was om aan de benodigde onderdelen te komen. Toen Jacqueline terug was zijn we weer op pad gegaan richting Monterey. Eenmaal onderweg kwamen we via de 17 op de achteraf blijkende highway 1 uit. Rijdende langs Santa Cruz zagen we ter hoogte van Watsonville heel veel zeehonden gewoon rond zwemmen in de Bay. We hadden gepland om te overnachten op een camping in Marina. Bij aankomst was dit een camping langs het stand ( dat dan weer wel ) maar verder niets te beleven, dan maar verder rijden. Toen we met onze grootte camper de smalle staatjes van Monterey in reden was het heel erg druk en we hadden van de volgende camping wel een naam maar geen adres. Ergens in een van de straatjes stond een man zijn tuin te doen en dan maar even vragen. Hij kon de camping niet maar als ik even een paar minuutjes geduld had zocht hij het wel even op voor ons, met een uitgeprinte route beschrijving en al kwam hij weer naar buiten. Zoals vaak ook dit weer een zeer vriendelijke Amerikaan, ook hij vroeg natuurlijk waar we vandaan kwamen en toen ik vertelde Nederland oh ik ben 3 weken op vakantie geweest in Uithoorn. Na nog een nadere uitleg gekregen te hebben gingen we opzoek naar de camping. Deze camping lag net buiten Carmel in het plaatsje Carmel Valley. Langs de weg stond ook nog een bordje. Na de afslag genomen te hebben kwamen we in een lange slingerende straat terecht met aan allebei de kanten huizen en ranches. Best wel een mooi gezicht. We dachten aan het einde van de weg te zijn maar nee hoor hij slingerde mooi omhoog verder. Verderop was de camping. Voor de ingang bergafwaarts stond een hele grootte camper/ bus die naar beneden wilde gaan maar rakelings langs verschillende auto's moest die al voor hem in de berm stonden. Robert stapte alvast uit om bij de receptie beneden aan de heuvel te vragen of er nog plek was. Ook hier was er nog plaats. De camping zag er gezellig uit en lag volgens de camping kaart aan een riviertje. Nadat we alles geïnstalleerd hadden dachten we even langs het riviertje te lopen. Nou mooi geen riviertje ja wel de vorm maar ook hier geen water. Nou snap ik ook het bordje dat het riviertje betreden gevaarlijk is ( hahahahaha). Toen maar via de uitgang, heuvel op een stukje wandelen. Hier zagen we dat we eigenlijk door het blokkeren van de ingang de verkeerde camping hadden gekozen want er was nog een opgang naar boven. Maar goed we hadden een plek. Er stond een caravan die 1 meter hoog was, een bolletje met een vierkante tent ervoor van 1 bij 1 meter waar je in kon staan, was een grappig gezicht.Later in de middag kwam een gezin wat we in San Francisco op de camping hadden ontmoet ook tegen op deze camping, wat een toeval zo op de berg. Hun waren wel in Monterey geweest en wat bleek er was in het plaatsje een hele grootte auto show/ veiling en hierdoor waren een paar wegen afgesloten en zo druk natuurlijk. Na het eten even een boekje lezen en naar bed. We hadden besloten de volgende dag een stukje terug te rijden om alsnog het plaatsje Monterey beter te bekijken en misschien wel walvissen te gaan bekijken.

Deze maand: hoge vroegboekkorting camperhuur