Vrijdag naar LA

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 23-08-2014 05:15

Donderdag Malibu en Vrijdag naar Los Angeles Na de lunch gingen we naar het strand. Na een behoorlijke afdaling moesten we de HWY 1oversteken. Dat was nog een hele kluif want het is best druk op deze 2 baansweg. Hierna dachten we dat we zo het strand op konden lopen, nou mooi niet. We moesten naar beneden klauteren. Deed iedereen om ons heen dus wij ook. Eenmaal,op het strand moesten we 100 meter verder zijn, daar waren alle badgasten. Er was alleen een klein obstakel, de rotsblokken lagen tot in de zee. En de zee was erg ruw met als gevolg dat ook dit een behoorlijke klim was. Maar de aanhouder wint, wij kwamen uiteindelijk op onze plek maar alvast met wat natte kleren. Lekker zwemmen! Jacqueline rende naar de zee maar was hier al heel snel klaar mee, de golven waren enorm groot en je voelde de stroming bij je kuiten. Vandaar dat er weinig mensen aan het zwemmen waren. Maar onder aanmoediging van Robert ging ze nog een keer en nu verder, echter de grote golf nam haar weer mee richting strand en Jacqueline verdween totaal onder water enigszins in paniek wilde ze opstaan maar toen kwam de volgende golf er alweer aan. Robert hielp me omhoog en ik ben maar naar de kant gegaan. Vanaf onze plek op de camping hebben we echt een geweldig uitzicht, telkens komen er verschillende pelikanen overvliegen en dit geeft een mooi foto moment maar ze komen onaangekondigd dus blijft het moeilijk om ze vast leggen. Na het nog even genieten van ons uitzicht en ontbijt vertrokken we richting Long Beach onze eerste en laatste camping deze trip. Maar niet voordat we met onze limousine een stukje van LA hadden bekeken. Jacqueline had onze Tom Tom geprogrammeerd op Hollywood en dus langs de afslag Long Beach rijdende op naar Hollywood. Opzich weer een bijzondere rit, inmiddels gewend aan de grootte en gewoon rustig aan door de straten heen cruisen. Op een afstand zagen we het wereld bekende logo van Hollywood al op de bergen staan, Robert wilde natuurlijk hier heel graag een foto van als bewijs dat we er ook geweest zijn. Op een gegeven moment was het logo verdwenen achter de hoge gebouwen maar zaten we ff wel op de Hollywood road met aan beide zijdes de beroemde sterren op op de walk of Fame. Moeten verder zeggen niet onder de indruk te zijn van dit stuk LA, met in de minder drukke straten veel zwervers langs de kant van de weg die gewoon naast een lantaarnpaal liggen te slapen. Maar een ding hadden we nog niet " het logo van Hollywood" dus Robert sloeg op de Hollywood road gewoon maar ergens links af want volgens onze beleving moest hij daar ergens zijn, we belande natuurlijk weer in een mooie heuvelachtige straat met name scherp omhoog maar onze limousine bezit voldoende paardenkracht om ons probleemloos bovenaan te brengen. Hierna naar rechts maar nog steeds geen logo. Inmiddels gingen we alweer richting de highway wat niet de bedoeling was. Na een scherpe bocht naar rechts gingen we een berg op en werden gevolgd door allemaal toeristen busjes. Nou dan kon het niet mis gaan en op een gegeven moment ergens in de bocht was een parkeerplaats waar het heel druk was, hier moet iets zijn. Robert parkeerde de camper gewoon maar even in de berm, en Jacqueline stapte uit met de camera en om te kijken waarom het hier zo druk was. Toen ze terug kwam met een aantal foto's van het logo zaten we dus op de juiste plek. Hierna maar terug naar de camping. Dit was nog niet zo eenvoudig want het eerste stuk moesten we de weg op de berg vervolgen door allerlei smalle straatjes en heuvel op en af, gelukkig was een auto die ons tegemoet kwam bereid om even een stukje terug te rijden want anders hadden we waarschijnlijk nu nog vast gestaan. Verderop weer de vertrouwde highway die ons naar de camping bracht. Op de camping aangekomen bleek dat we een plek hadden zonder enige aansluiting. Aan dit idee moeste we even wennen voor onze laatste nacht. Moesten nog water hebben om de afval tanks te legen en een aansluiting op het riool om dit afval water te lozen. Naast onze plaats was nog niemand en hebben hier maar even gebruik gemaakt van de aansluitingen, daarna heeft Jacqueline tot dat de Nieuwdorp bewoners kwamen ook nog even het elektriciteit aangesloten. Na even heerlijk gezwommen te hebben zijn we richting de boulevard gelopen. Weinig echte winkels maar was wat drukker in de haven met allemaal eettentjes en kleine souvenirs winkeltjes. Hierna teruggelopen en gegeten. Morgen camper inleveren en dan naar ons hotel. Eens kijken of er in de buurt van het hotel nog iets te beleven is.