Dag 1

Door Grethy de Jong - 14-07-2014 18:14 Vanochtend vroeg door Harry na station Assen gebracht, en van daar uit met de trein naar schiphol. We hebben gisteren dus al online ingechecked, en dus gelijk al de koffers af kunnen geven. Half elf al door de douane. Even rond gehangen, en in een cafeetje nog even de benodigde stroom voor de telefoons afgetapt. Om half 2 de lucht in, en via Schotland, IJsland en Groenland, over Canada heen, naar detroit op daar over te stappen naar las vegas. Onderweg heel goed verzorgd door de stewards en dessen. Ze kwamen elk half uur wel weer met wat anders langs. We zijn dus niet aan slapen toe gekomen. Tijdens de twee uren overstap, en dus de douane in detroit, nog even een sms de deur uit voor de stand van Duitsland Argentinië. Het laatste gedeelte van de vlucht werden we op de hoogte gehouden door de purser, wat de achteraf ook een Duitser bleek. De grapjes over de omroep dat de vlucht om-geroute zou worden via Duitsland kregen in iedergeval applaus. Het laatste gedeelte zijn we dus over de nationale parken gevlogen, en ook over de canyons . Heel erg indrukwekkend van boven af! Aangekomen in las vegas waren we nog niet de slurf uit, of we liepen al tegen de gokkasten aan. Moet niet gekker worden hier! Met een tram Naar een andere hal om onze bagage op te halen. Kan schiphol nog wat van leren. Jesus wat groot hier allemaal. Met de taxi naar ons hotel op de strip. Is gelukkig niet zo warm hier. graadje of veertig. Kamer op de 37e verdieping met uitzicht over bijna de hele stad. De ramen stralen hier warmte af naar binnen. Heel appart. Ff een hazeslaapje van een half uurtje en dan even een klein rondje. Het is nu negen uur in de avond plaatsje tijd. Maar boven in dit scherm staat 05:50....... Wordt een klein rondje denk ik. Het rondje is dus half twaalf geworden. Wat een gekkigheid hier! M en M shop van vier verdiepingen. Coca Coca shop van ik weet niet hoe groot..... Hotels... En het begon zowaar te regenen... Heel apart bij een temperatuur van 40 graden..... En dan maar even een stukje slapen.