De eerste dagen in Amerika!

Door Bert Vink - 28-07-2014 01:28

Dag 1

Vrijdag om 3.15 vertrokken richting schiphol. Eerst auto geparkeerd in Aalsmeer. Parkeergarage bij de studio's. Met shuttle bus naar schiphol gebracht. We waren om 5.30 op schiphol te vroeg om in te checken. Om 6.15 ingechecked nog even een bakkie koffie met z'n allen en daarna het vliegtuig in, op naar New York.

Om 11.30 aangekomen op newark airport. Een hele tijd gewacht bij de douane. Allemaal onze vingerafdrukken moeten laten scannen en even een foto gemaakt. Allemaal voor de security zullen we maar zeggen.

Eindelijk worden we toegelaten in The United States of America.

Met de super shuttle naar het hotel gebracht. Was gelukkig niet druk op de weg dus we waren in 25 minuten in ons hotel, skyline hotel in hell's kitchen Manhattan.

Het was ondertussen 14.00 uur.

Even opfrissen en op naar time square. Nog geen 10 minuten lopen vanaf ons hotel.

Eerst nog even wat happen bij de Mac we hadden er honger van gekregen.

In de stad hebben we een hop on hop off. ticket gekocht voor drie dagen. Meteen op de bus gesprongen voor de downtown tour om alvast wat indrukken te krijgen. We zijn de hele tour blijven zitten.

Toen snel weer terug naar het hotel want we zijn al een hele tijd op pad. Nog even wat te drinken gekocht voor op de kamer en toe lekker met de beentjes omhoog en slapen maar.

Dag 2 New York

We dachten lekker uit te slapen maar dat lukte nog niet we waren om 4 uur wakker. De kids wat later. Uiteindelijk waren we rond 8 uur al in de stad aan het ontbijten. Voor ieder een typisch Amerikaans ontbijtje.

Na het ontbijt zijn we op de bus gestapt voor de downtown tour. Deze rijdt door lower Manhattan. We zijn uitgestapt bij SOHO, dicht bij Chinatown en Little Italy. We zijn naar Brooklyn Bridge gelopen en vanaf hier genoten we van een geweldig uitzicht op de stad.

Hierna bezochten we het 9/11 memorial. Erg indrukwekkend. Momenteel is het nieuwe WTC al zo goed als af, echter is deze nog niet geopend.

Toen was het alweer lunch-time. Allen een lekker broodje gehaald bij de Subway en we waren weer helemaal klaar om verder te gaan richting de Statue of Liberty.

We zijn met een gratis Ferry langs het vrijheidsbeeld gevaren met (alweer) een prachtig uitzicht op de stad. Toen we van de Ferry afkwamen zijn we lekker in de bus gaan zitten richting hotel.

In het hotel hebben we even lekker niks gedaan. Tijn en Lyanne zijn even gaan zwemmen. We hebben namelijk een zwembad op de 'penthouse floor' van ons hotel. Hier werd ook meteen duidelijk waarom ons hotel het 'Skyline hotel' heet. We hebben een prachtig uitzicht vanaf daarboven.

Nadat iedereen was uitgerust en opgefrist hebben we lekker gegeten in een restaurantje naast ons hotel. Tijn bleef na het eten in het hotel om even bij te slapen. De rest van ons gingen richting stad voor de "New York Night Tour".

Na een uur in de rij te hebben gestaan........ zagen New York by night. Prachtig om te zien! Na 2 uur, om 0:00 stapte we eindelijk uit de bus. Snel naar het hotel om lekker te gaan slapen!

Dag 3 New York

We hebben allen lekker uitgeslapen en waren uiteindelijk rond 11 uur in de stad.

Bij 'Toasties' aten we ons onbijt. Waarna we doorgingen naar Rockefeller center. Hier worden o.a. de Today Show en de Tonight show opgenomen.

In dit gebouw kon je naar het 'observation deck', genaamd: "Top of the Rock". Hier geniet je van een uitzicht over de stad met ook zicht op het Empire state building en Central Park.

De lift was binnen 48 seconden van de 1e verdieping naar de 67ste verdieping. Ontzettend snel en wanneer we uitstapten konden we uitkijken over heel New York. Op het begin allemaal een beetje eng en wennen die hoogte (vonden sommige...)

Uiteindelijk weer supersnel naar beneden om deze keer de bus te pakken voor de 'Uptown tour' die rijdt door upper Manhattan.

Allereerst zijn we uitgestapt bij Central Park, bij de Strawberry Fields om precies te zijn. Hier is de memorial voor John Lennon die vlakbij Central Park (in de buurt van zijn huis) is doodgeschoten.

We hebben een stukje gelopen door Central Park, maar uiteindelijk was het zo warm en benauwd dat we weer lekker in de bus zijn gaan zitten voor de rest van de uptown tour.

Hierna zijn we naar de Bakery gegaan om wat taartjes te scoren. Cupcakes, cheescake en chocoladetaart.

Nadat we de suikerbommetjes ophadden zijn we naar Times Square gelopen. We bezochten de M&M's store en de Toys-R-us waar een reuzenrad in staat.

Nu weer lekker niksen op de hotelkamer, en zo meteen lekker uiteten.

Morgenvroeg moeten we om 6.00 vertrekken naar het vliegveld om naar San Fransisco te vliegen.

Groetjes Bert & Marit (en de rest)