Monument Valley & Grand Canyon

Door Bert Vink - 15-08-2014 05:10

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de super luxe hotellobby van het Marriott hotel in Los Angeles.. Maaaar toch, even terugblikken.

7 en 8 augustus zaten we in Monument Valley. We hadden een camping met een super uitzicht, een lekker binnenzwembad, en (tot grote ergernis van Marit en Fen) WC's zonder slot.

Tijn en Fenne genoten van een heerlijke uitslaap-ochtend, terwijl Lyanne, Bert en Marit om 8.30 klaarstonden voor de tour door Monument Valley. We werden rondgereden in een jeep door onze gids: Larry. Een echte Navajo indiaan.

Allereerst reden we naar een hutje waar de Navajo indianen in wonen (vandaag de dag nog steeds!!!!!)

Vervolgens reden we door naar hét park. Hier zijn meerdere bekende western films opgenomen, dus erg bekende beelden. (o.a. Forrest Gump, Back to the Future en the Lone Ranger) We stopte op verschillende locaties en kwamen langs indianen gezinnen die nog midden in de woestijn leven.

Hier en daar uitgestapt om wat dingen te bekijken en bij terugkomst zat daadwerkelijk alles onder het zand.

De dag daarna zijn we naar de Grand Canyon gereden.

Daar aangekomen zijn we eerst naar onze camping die midden in de Grand Canyon lag. Even back-to-basic, zonder water, stroom, internet en mobiel bereik. Bert stond oog-in-oog met een Moose (een eland).

Daarna zijn we met de shuttle-busjes door de canyon gereden. Hier en daar zijn we uitgestapt om te gaan wandelen. Rond de namiddag gingen we richting het punt waar de zonsondergang het mooiste zou zijn. Echter zijn we nooit bij dat punt gekomen door de rook. Er was namelijk (ergens in de canyon) brand waardoor de hele canyon vol stond met rook.

Uiteindelijk hebben we vanaf een iets veiliger punt de zonsondergang bekeken. Erg mooi om te zien, en gelukkig was de rook inmiddels uit de canyon gewaait zodat we alles wat beter zagen!

'S avonds nog even lekker rondom het vuur gezeten en daarna lekker geslapen.

De dag daarna zijn we naar Lake Havasu gereden. Dé touristische hotspot voor Amerikanen. We zaten op een superdeluxe camping, waar je camper niet ouder mocht zijn dan een 'x' aantal jaar omdat je anders niet 'hip' genoeg was.

Helaas was het bloedheet, toen we aankwamen was het zo'n 45 graden. Het koelde 's avonds af tot 37 graden. We hadden gelukkig wel een erg mooi zwembad met hottub waar we lekker hebben genoten.

De volgende dag reden we snel door om aan deze hitte te ontsnappen.