Keystone

Door B. Belder - 31-07-2014 06:11

Dag 1:
Gisteravond nog even lekker in de jacuzzi geweest. Die stond in het hotel.
Vanochtend lekker ontbijt in het hotel. En dan lekker op tijd weg zodat we op tijd bij Mount Rushmore zijn.
Onderweg hebben we wat regen en ziet de lucht er grauw uit maar het is niet echt koud.
We zijn er eigenlijk al best wel snel. Eerst maar even wat eten bij de Subway en dan door. Ons hotel hebben we ook al gezien maar daar mogen we waarschijnlijk toch nog niet in.
Langs de weg zie je ineens de berg met de hoofden al. Super! We rijden naar binnen en krijgen daar een kaart die op kenteken een jaar geldig is, dus we zouden morgen nog een keer kunnen.
Je ziet meteen de berg al als je binnenkomt. Ervoor is een lange rij met alle vlaggen van de staten en wanneer die staten bij de Verenigde Staten erbij gekomen zijn. Er staan veel mensen foto's te maken maar je hebt van niemand last. Eindelijk zien we Mount Rushmore dan in het echt. Als we klaar zijn met foto's maken gaan we nog even de giftshop in om te kijken, we kopen nog wat kleine dingen en als we buiten staan regent het. We waren dus echt net op tijd.
Daarna rijden we terug naar ons hotel. We mogen de kamer nu in en zien vanaf de tweede verdieping al een jacuzzi bij het zwembad. Lekker! Maar als we in onze grote kamer komen zien we dat we zelf ook een jacuzzi hebben, dat is nog veel beter natuurlijk! We hebben ook een open haard die met een lichtknopje aangaat.
In de avond gaan we een rondje lopen en nemen we lekker shaved ice met rainbowsmaak. Supermooi maar vooral ook erg lekker. En we eten spaghetti en bizon met rijst.

Dag 2:
Vandaag lekker uitgeslapen, we hoeven vandaag namelijk niet echt ver te rijden. We ontbijten naast het hotel met pancakes en eieren. En gaan dan door naar een groceriestore want Birgit heeft heel veel muggenbulten van eergisteren en ze jeuken ontzettend! Het spul uit Nederland helpt voor geen meter. Dus maar hope dat dit wel werkt. Daarna rijden we door naar het national presidential wax museum. Hier staan wassenbeelden van alle presidenten. Ze zijn niet zo mooi als in Madame Tussaud's maar wel leuk om te zien. Bij iedere president is er iets uitgeeld van zijn periode. Zo zie je bij Bush jr. dat hij bij 9/11 staat. En bij Johnson zijn inhuldiging met Jackie Kennedy nog onder het bloed van JFK. Dat hebben ze wel heel leuk gedaan.
Daarna rijden we door naar Big Thunder Gold Mine. Hier doen we een tour door een oude goudmijn. We moeten allemaal een gele helm op. In de mijn is het best koud en laag dus vooral Robin moet af en toe even bukken. Daarna kun je ook met een gold pan goud zoeken in het water. We hebben zelfs een beetje goud gevonden!
Naast de goudmijn zit een antiques store waar we op zoek gaan naar nummerborden maar ze hebben ze alleen van South Dakota en die hebben we al. Wel kopen we een oud coca cola en 7 up flesje.
Daarna gaan we weer een broodje eten bij de Subway en dan door naar de kabelbaan. We kunnen Mt. Rushmore net zien vanaf het hoogste punt. Het blijft bijzonder zo in de bergen. En dan gaan we lekker even naar de kamer. We nemen nog een lekkere banenen milkshake en een oreo milkshake mee. Naast het hotel zit ook nog een leuk winkeltje waar we nog wat kopen.
We eten een hotdog en nachos en een lekker ijsje en gaan dan de Presidentials trail lopen bij Mt. Rushmore. Daarna gaan we zitten voor de avondshow. Een stukje van een ranger, een film, het volkslied en de verlichting van de berg. Daarna worden er nog veteranen en mensen die nu nog dienen op het podium geroepen. En de vlag wordt opgevouwen. Het is allemaal heel Amerikaans. Maar wel grappig om te zien. Ook de sterren zijn heel mooi 's avonds. We zien zelfs de grote beer.
Morgen weer vroeg op want we hebben een lange autodag.