Washington DC

Door B. Belder - 18-08-2014 14:56

Dag 1:
Om kwart voor 7 gaat de wekker. Vandaag is onze laatste autodag aangebroken. We hebben ontbijt in het hotel dus dat is wel makkelijk. Als we in de ontbijtzaal aankomen is het heel stil, het ontbijt is niet heel bijzonder maar er zitten wel lekkere dingen tussen zoals toetjes. We gaan niet meteen door naar het hotel maar gaan eerst wat dingen bezoeken. De auto moet namelijk om 6 uur ingeleverd worden.
We gaan eerst naar Arlington Cemetery. Hier liggen naast alle graven van soldaten ook de Kennedy's begraven. Robin is er al op geweest en Birgit alleen langs gereden. We staan eerst voor de verkeerde ingang maar als we even omrijden zitten we goed. We komen zelfs nog heel dicht langs het Pentagon.
We lopen een rondje over de begraafplaats en maken wat foto's. Het is er echt heel druk. Bussen vol mensen komen hierheen. In de Efteling is het rustiger.
Daarna rijden we met de auto verder naar de Zoo. Deze dierentuin is gratis en dat is te zien ook, het is erg druk. Het duurt lang voor we een parkeerplek gevonden hebben, die dan wel 22 dollar kost. We gaan eigenlijk alleen voor de panda's. Eerst even wat eten en dan kunnen we op zoek. De dierentuin is echt heel groot. Als we de panda's gevonden hebben moeten we in de rij. Ze zitten helaas niet in het buitenverblijf. Er mogen ongeveer 10 mensen tegelijk naar binnen maar je mag zo lang blijven als je wilt. Er zijn 2 grote panda's en een kleintje. Bao Bao wordt volgende week zaterdag 1 jaar. Van een van de verzorgers horen we dat hij net gevoed is dus hij weet niet of hij actief is. En helaas, hij slaapt en moeder ook in een hoekje. Maar de andere panda is gelukkig heel actief. Hij is aan het ijsberen. Super leuk om weer gezien te hebben. Het is buiten heel erg warm dus we gaan lekker naar het hotel. We hebben een mooie grote kamer.
Om half 6 gaan we de auto terug brengen. We kunnen het eerst niet zo goed vinden, maar het blijkt in de parkeergarage te zitten. De man daar scant de auto en dan rolt er een bonnetje uit met alle mijlen die we gereden hebben en dat is het. Helaas moeten we de auto achterhalen, het liefst zouden we ermee weg gereden zijn. We gaan even eten op Union Station bij Johnny Rockets, een soort diner. En daarna met de metro en de taxi naar het hotel, vanaf het metrostation is het namelijk nog zo'n 40 minuten lopen. We zijn een beetje down omdat de auto weg moest dus we hebben geen zin meer om iets te doen. Wel even een iced coffie cookie dough halen bij de Dunkin Donuts. Lekker.

Dag 2:
Een beetje rustig aan wakker worden. Jammer het is vandaag eigenlijk de echte laatste dag hier. De echte laatste doe je toch nooit wat. We willen ontbijten bij de Subway maar die is nog dicht, het is vandaag zondag. Dan maar bij
Starbucks, die zit 3 deuren verder. Daarna gaan we weer terug naar het hotel want we hebben kaartjes voor de hop on bus gekocht en een shuttlebusje brengt ons naar de eerste halte, dat is niet even te ver lopen. Als we terug lopen naar het hotel begint het te regenen, en steeds harder. Even snel naar de kamer om een spijkerjasje te halen want de druppels zijn erg koud. Als we bij de bus staan te wachten is het droog en wordt het alleen maar benauwder. Jasje was niet nodig geweest. We stappen als eerste uit bij Lincoln Memorial en Robin is erg blij dat er nu water in de Reflecting Pool. We maken nog een selfie bij de Amerikaanse vlag waar Birgit vorig jaar ook bij stond. En lopen dan door naar Martin Luther King memorial, dit is er niet ver vandaan. Wat is hij hoog, wel heel erg mooi. Gelukkig heb je ook weinig last van alle mensen die er rondlopen. Dan weer in de bus richting het Witte Huis. Het is wel erg warm geworden nu. Als we bij het Witte Huis zijn stappen we uit aan de ronde kant, bij the Oval Office. Super leuk! En daarna even een hotdog en chips eten en vooral lekker koud drinken. We lopen naar Madame Tussaud's want dat zit gratis inbegrepen bij de buskaart. Alle presidenten staan er en ze zijn veel mooier dan in het waxmuseum in Keystone. Bij Obama kun je achter een desk van het witte huis staan, zitten in the Oval Office en met Michelle en Barack op de foto. Ze maken foto's van je en je mag er zelf foto's maken. We laten ze maken zodat we er samen op kunnen en we maken wat selfies. Net alsof we op bezoek zijn geweest. Daarna lopen we nog langs alle andere sterren. De foto's zijn leuk geworden dus die kopen we. Daarna lopen we nog een souvenirwinkel in want we moeten nog een honkbal en Birgit wil het Wiite Huis. We lopen ook langs Ford's Theatre waar Lincoln neergeschoten is en langs het huis waar hij is overleden (recht tegenover). Daarna met de bus naar Union Station om over te stappen op de gele lijn. We willen het liefst daar ook de auto op gaan halen maar helaas. We gaan lekker beneden zitten in de airco want het is echt bloedheet. We stappen uit bij de haven waar ook een bioscoop zit. We gaan naar Expendables 3. Hier hadden we al reclame voor gezien maar we moeten even wachten voor de film begint dus we gaan eerst even eten en winkelen. De Paper Source is erg leuk om even binnen te lopen we kopen nog wat leuke dingen. Daarna eten bij Johnny Rockets. Er zit niet zoveel te eten. Naast het restaurant zit een Ben en Jerry's waar we heen gaan voor het toetje. Dan kunnen we naar bioscoop. De kleine frisdrank is bij ons gewoon een grote. En weer lekker popcorn. De bioscoop zit helemaal niet vol en de film is heel erg leuk. Daarna met de taxi terug naar het hotel. Morgen laten we lekker roomservice bezorgen voor het ontbijt.

Aantal foto's: 3311(en 81 op de kleine)