Dag 1: De reis naar de USA

Door L.P.J. van den Dool - 24-07-2014 15:16

We zijn om 04.00 uur opgestaan, want we vertrekken om 06.30 uur richting Brussel. Onze taxi (Pa...nog bedankt!) rijdt voor en dan begint ons grote avontuur.

Op de luchthaven van Brussel blijkt dat we zeker niet de enigen zijn, want we kunnen achter aan de rij van ongeveer 45 minuten aansluiten. En dan gaan de koffers op de band en hebben we de eerste onaangename verassing. Een van de koffers is te zwaar en we kunnen meteen 200 dollar overgewicht betalen! Terwijl we maar 3 koffers in totaal hebben. Tip voor de volgende keer; allemaal met eigen koffer reizen!

Rond 10.15 uur gaan we boarden, althans dat is de bedoeling. We wachten in de rij en dan worden er een aantal namen omgeroepen.....raad eens: Leonard van den Dool. Leonard is de gelukkige; hij wordt helemaal gefouilleerd en zijn volledige bagage wordt nagekeken.....en uiteraard moeten ook alle apparaten aan....

Inmiddels kunnen we naar het vliegtuig en gaan we uiteindelijk om 11.30 uur vliegen. De vlucht gaat voorspoedig en we zijn rond 20.30 uur nederlandse tijd in Chicago. We hadden slechts 2 uur om de aansluitende vlucht te halen naar San Francisco; al een half uur weg vanwege een vertraagde vlucht. Dan een uur wachten bij de douane. Koffers halen, weer afgeven en dan naar de andere kant van het vliegveld om de vlucht naar SF te halen. Rennen!!!!!

Eenmaal bij de gate, is die al gesloten.....omdat er nog meer mensen te laat zijn, lukt het uiteindelijk toch nog om mee te gaan en komen we om 2.30 uur nederlandse tijd aan in SF. Taxirit naar het hotel, even snel iets eten en dan gaan we na een dag van 25 uur slapen!!!!!