vrijdag 19 september

Door Wout en Astrid - 22-09-2014 21:32

Vanmorgen op pad van Fairmont Hot Springs naar Kimberley, Cranbrooke en Fort Steele.

Na het ontbijt om 9 uur bc tijd vertrokken, We rijden over de highway 95 a, mooie weg en gelukkig niet zo druk als gisteren , vrachtwagens  halen je gerust in met 110 km per uur en dat rijdt niet pretig. We rijden nog steeds in de Comlumbia valley langs de rivier, om ons heen zijn de bergen aan de oostkant de rocky mountains en aan de westkant de columbia mountains.
Het landschap wordt afgewisseld door landerijen , meren ( bij Canal Flats) en bossen , de bosse zie je elke dag meer hun herfstkleuren krjge , prachtig.
Bij Ta Ta creek is de junction naar Kimberley en Fort steele/Cranbrook.
Kimberley is een wintersportplaatsje waar ze geprobeerd hebben om de Duitse sfeer na te bootsen , dat zie je terug in de huizen , winkels en restaurantjes, het plein heet platz, ze verkopen er schnitzels, sauerkraut  en apfelstrudel.
Wel leuk om er door heen te lopen,  ook hier zien we dat ze geen dakpannen kennen , het zijn og metalen dakplaten of dakleer.
Nog gauw even getankt, benzineprijzen schommelen nogal waar je bent.
Daarna naar Cranbrook gereden , dit is een redelijke grote stad met de downtown en een doorgaande weg waar allemaal grote shopping malls zitten, weinig touristen hier , toen we erdoorheen liepen zagen we de bordjes van de stadscamping, gelijk maar even wezen kijken of dit iets zou zijn voor vannacht,  we besloten om nog maar even verder te kijken in de buurt van Fort steele, wel een goede plek om morgen boodschappen te doen.
Daarna weer een stukje terug gereden naar Fort Steele,  Fort Steele was vroeger de handelsplaats van deze streek , toen de trein aangelgd werd en via Cranbrook ging rijden en niet via Fort steele verplaatste het hndelen  naar Cranbrook.
Men besloot om van Fort Steele een plek te maken als een soort openlucht museum met huizen , straten , winkels etc van omstreeks 1880.
Het lijkt een beetje op de Hat Creek Ranche maar dan veel groter, interessant om er door heen te lopen en alles te bekijken.
Aan de overkant van de rivier hadden we ook een camping gezien, de Fort steele camping en besloten daar te gaan staan. Mooie plek niet druk en geen internet dus dit bericht sturen we later.
We hadden gelukkig wel weer een firepit, nu in de grond gegraven zoadt we 's avonds weer heerlijk bij het vuur konden zitten.
Het weer was goed, beetje meer wind en boven de bergen dreigende lucht maar bij ons een zonnetje.