Dag 13 - Viva Las Vegas!

Door Harry Lina - 25-09-2014 05:35

Vandaag is de dag dat we naar Las Vegas gaan! De rit er naar toe duurde relatief kort, na ongeveer 3 uur waren we er al. De hele weg er naar toe hebben we langs woestijnachtig gebied gereden, en ineens uit het niets was er een stad te zien, dat was wel bizar.

In Las Vegas was het heet en aangezien de camping bestond uit een kampeerplaats van asfalt maar een mooi zwembad had, hebben we de middag in de zon en in het water gelegen. Aan het einde van de middag zijn we ons mooi gaan maken: want de avond gingen we De Strip op! Het grootste voordeel van de camping was namelijk dat het achter het Circus Circus hotel zat, waar precies de Strip begon. De Strip is een weg van ongeveer 3 mijl waar de meest mooie hotels aan zaten, maar daarover later meer.

Als bedankje voor deze hele reis namen de kids Har en Ank mee uit eten in een luxe restaurant. We aten in hotel Venetië, daarna hebben we nog even een rondje gelopen in het hotel. Wat je een rondje kan noemen.. Ook hebben we nog een aantal andere hotels bezocht.

Het hele idee van De Strip is dat je gewoon elk hotel binnenloopt, want ze hebben allemaal een eigen thema. Alles is in dat thema gemaakt en is te bizar voor woorden. Zo is hotel Venetië gewoon Venetië in het plein. Het heeft smalle grachten, waarin gondels varen en Italianen zingen, cafés op Sint Markplein etc. In Circus Circus zit een groot pretpark met allerlei attracties. Ook heb je daar een echte circusvoorstelling (uiteraard… ).

Morgen gaan we nog een aantal andere hotels bezoeken. Daarover dus morgen meer!