Dag 16 - Yosemite National Park en de watervallen

Door Harry Lina - 25-09-2014 05:39

Mike had voordat we weg gingen deze dag al voorbereid, wat de hoogtepunten van het park waren en wat we het beste konden zien. Eerste stop: de Lower Yosemite Fall. Mooi, zo’n waterval die opgedroogd is en waar we na een halfuur lopen achter kwamen. Stop twee reden we per ongeluk langs en aangezien alles eenrichtingsverkeer is konden we moeilijk terug. Stop drie was wel leuk, maar was meer een picknickplaats dan een uitzichtpunt.

Gelukkig was de rest van de uitzichtpunten wel indrukwekkend! Vooral Glacier Point gaf een prachtig uitzicht over het hele national park, waarbij je goed zowel de groene dalen en de grijze bergtoppen kon zien. Met een heerlijk ijsje in ons hand hebben we genoten van dit mooie punt.

Daarna was het tijd om naar het zuiden van het park te rijden, want hier zou de volgende camping van het park zijn. We waren hier rond een uur of 5, hebben voor de verandering eens op tijd gegeten en daarna nog genoten van een goed kop koffie. Daarna heeft iedereen lekker zijn ding gedaan, nog wat gelezen of een filmpje gekeken. Morgen gaan we om 08:30 weer weg: we moeten nog naar Mariposa Grove en daarna op naar San Fransisco!