Dag 19 - Best... Day... Ever...

Door Harry Lina - 28-09-2014 01:40

Vandaag zou het een relatief kort ritje naar de westkust worden. Na ongeveer 3 uur zouden we aankomen in Monterey, waar we een camping zouden zoeken. De rest van de dag konden we besteden aan het liggen op het strand of een boekje lezen, wat je maar wilt. Dat was het plan...

Ten eerste duurde de reis al langer dan we dachten. Rond 2 uur kwamen we aan op de camping, die ver van het strand af bleek te liggen. Daarom hebben we geen plek gereserveerd, maar we zijn we teruggegaan naar de kust om een andere camping te zoeken. Foutje.

Een camping bij het strand in Monterey konden we niet vinden. Daarom besloten we eerst een poosje aan het strand te gaan liggen, en dan daarna nog een camping te zoeken. Foutje.

We konden moeilijk een parkeerplek vinden, maar vonden eindelijk een plekje vlakbij het strand. Blijkbaar mochten we daar niet staan en hadden beide campers een boete. Foutje.

We waren er wel een beetje klaar mee en besloten terug te gaan naar de camping waar we eerder die dag waren geweest. Deze bleek nu gesloten te zijn en was bovendien helemaal vol. Hadden we maar een plekje geboekt. Foutje.

Afijn, met volle moed besloten we niet 20 minuten terug te rijden, maar een uurtje verder te gaan langs Highway 1 en Big Sur. Daar waren een aantal campings, dus wat kon er mis gaan? Je raad het al.... foutje.

Alle campings bij Big Sur bleken volledig volgeboekt te zijn. Voor de duidelijkheid: Big Sur is een groot woest nationaal park langs de westkust. De dorpjes bestaan over het algemeen uit één cafe en een wc.

Het werd donkerder en donkerder. Het is gigantisch zonde (en namens Ankie: doodeng!) om in het donker over de Highway 1 te rijden, want je ziet niets van het prachtige uitzicht. Daarom besloten we uiteindelijk in het pittoreske Gorda, een cafe MET een tankstation, op een parkeerplaats te overnachten. Voordeel: nog nooit zo goedkoop overnacht!

De avond eindigde vroeg. Morgen met volle moed weer op naar de volgende camping bij Pismo Beach.

Groetjes van ons allemaal.