De reis naar New York

Door H. Bruinsma - 31-08-2014 14:19

Vrijdag 29 augustus:
11:30 uur komt de taxi en kan de vakantie beginnen.
De eerste reis is naar Amsterdam waar we een nacht verblijven in het Radisson blue hotel bij Schiphol. Het hotel heeft een shuttle service die je keurig van en naar Schiphol brengt.
In Amsterdam is de uitmarkt begonnen, dus we gebruiken de shuttle om even de stad in te gaan en uiteraard gaan we lekker eten bij restaurant Bird.

Zaterdag 30 augustus:
De wekker maakt ons vroeg wakker want we worden om 7 uur op Schiphol verwacht.
De controle valt eerlijk gezegd mee. We hadden met de nieuwe regels voor electronica een heel circus verwacht, maar het blijft beperkt tot het uitpakken van de laptop en de toebehoren.
We vliegen met United airlines in een 757/200. Een niet zo'n heel groot toestel (2 rijen van 3 stoelen) die wel aardig vol zit.
Tot onze verbazing hebben we binnen een 1,5 uur het diner al op het tafeltje staan. Kiezen uit kip of lasagne om half tien in de ochtend valt niet mee, maar we prikken maar een vorkje mee zullen we maar zeggen.

half twaalf New yorkse tijd landen we op op het vlegveld van Newark.
Ook hier gaat de controle soepeltjes en we staan al heel snel in een kort rijtje voor een yellow cab richting Manhatten.

Na een rit van 45 min komen we aan bij hotel Beacon in Manhatten. Wij zijn wel toe aan een beetje opfrissen, maar helaas is onze kamer pas om 16.00 uur gereed.
Dan maar eerst op pad om onze Newyorkpas op te halen. Langs Central park (waar het heel druk is) wandelen we naar 57th street. Maar het zit niet mee, de dame van het uitgiftepunt heeft pauze tot 15 uur. Da's nog een uurtje wachten en die tijd brengen we door met mensjes kijken in central park.

Terug bij hotel was onze kamer klaar. We krijgen een kamer op de 22e verdieping. Het is een ruime kamer met zelfs een kleine keuken. En een geweldig uitzicht over de skyline van New York.

Na een heerlijke douche gaan we naar de supermarkt aan de overkant van het hotel. Wow wat een keuze. Ik ben onder de indruk van de fruitafdeling. Geweldig wat veel keuze. Je kunt er zelfs je warme maaltijd zelf samenstellen. Ze hebben een soort lopend buffet met vlees, rijst, groente salades. Je doet het in een bakje en neemt het mee.Wij halen wat drinken en bagels voor ons ontbijt morgen.

's Avonds gaan we nog even naar Times Square. We hebben geen zin meer in lopen. We voelen toch de lange dag in ons lijf. We pakken de metro. Als we uitstappen op Times Sqaure zitten we gelijk in de drukte. Wat een gekte. Al die mensen en al die grote reclames.

Rond half negen houden we het voor gezien. Terug naar het hotel en op tijd naar bed. Zondag wordt een drukke dag.