Camper inleveren en naar huis

Door H. Bruinsma - 26-09-2014 08:15

Donderdag 25 september:
Vanmorgen was het zo ver, de camper moet schoon gemaakt worden en onze spullen moeten weer in het koffer voor de thuisreis. Het is warm in Los Angeles, dus tegen de tijd dat we klaar zin hebben we het zweet weer op het voorhoofd staan.
Om 11 uur vertrekken we naar de vestiging van Cruise America in Los Angeles. Het blijkt een hele grote vestiging te zijn waar een heleboel campers staan en waar men aparte rijstroken en opstelplaatsen heeft voor mensen die de camper komen inleveren.

Hier had nu eigenlijk een foto moeten staan van de camper die weer bij zijn eigenaar staat. Maar ik ben helemaal niet toegekomen aan het maken van een foto!
Voordat ik het wist stond Frouwkje al met onze tassen op de stoep, had iemand al gecontroleerd of alle tanks leeg (afvalwater) of vol (brandstof en drinkwater) waren en liep ik al achter de man aan die riep "follow me". Na nog eens 10 minuten voor het administratieve werk stond ik al weer buiten met een bonnetje voor de taxichauffeur (die ook al klaar stond) en verlieten we Cruise America weer.

Eerlijk gezegd zijn we er nu nog verbaasd over. Niemand nam de moeite om echt even te kijken of de camper wel weer netjes was ingeleverd. Niemand wilde ook weten of er misschien nog problemen opgedoken waren die nog niet gemeld waren. Nee, helemaal niks.
We kregen ter plekke medelijden met de jongeren die we op de camping bezig hadden gezien met het schoonmaken van hun camper. Die waren zelfs bezig om met handdoeken de buitenzijde stofvrij te maken!

De taxi bracht ons naar ons hotel voor komende nacht, het Holiday Inn bij LAX (da's de afkorting die gebruikt wordt voor het vliegveld van Los Angeles).
Tot onze vreugde was er al een kamer beschikbaar voor ons. Heerlijk om meteen de warme ochtend even van je af te kunnen spoelen. Goede service van Holiday Inn!

Na het opfrissen hebben we besloten om de middag te besteden aan een bezoek van Santa Monica. Volgens een slimmerd op het vliegveld kon dat het beste door gebruik te maken van zijn diensten. Voor 40 dollar (enkele reis) bracht hij ons wel even naar Santa Monica.
Hij vertelde dat het openbaar vervoer heel slecht was, dus zijn service was aan te raden.

Nou, dat openbaar vervoer viel wel mee. Voor 1 dollar per persoon bracht de BBB (big blue bus) ons van het vliegveld naar het centrum van Santa Monica.
Via de promenade zijn we rustig naar de pier gewandeld.

De pier, eigenlijk zien die dingen er overal hetzelfde uit. Winkeltjes met veel te dure prullaria, teveel herrie en teveel mensen.

We hebben een ijsje gekocht (uiteraard veel te groot, maar kleiner hebben ze niet) en over het strand uitgekeken.

Hierna pakken we de Big blue bus weer en gaan we weer richting hotel.
En hiermee zijn we aan het einde gekomen van onze USA-blog. Dank aan alle volgers voor jullie leuke opmerkingen en mailtjes. We hebben genoten van onze vakantie en we hopen dat dat een beetje heeft doorgeklonken in ons dagelijks verslag.

Vrijdagmorgen vertrekken we om 9:15 uur van Los Angeles naar Houston (in Nederland moet je hier 9 uur bij optellen). In Houston moeten we een uur wachten op de vlucht naar Amsterdam. Als alles loopt zoals het hoort dan komen we zaterdagmorgen rond 9 uur aan.