Zondag 7 september

Door Thamar & Marieke - 08-09-2014 16:11

Vandaag is martijn weer als eerste wakker. Zeth heeft gevaagd om hem vandaag te laten uitslapen, dus dat doen we natuurlijk. Zo zijn we dan ook wel weer...!!!
Martijn is zo lief om Zeth wel even te vragen wat zijn ontbijtwensen zijn. Een broodje ei met ham en kaas, broodje jam en een broodje pindakaas. Wat een luxe hier in onze camper.

Zeth en marieke gaan ons rioolwater lozen in het dumpstation, terwijl martijn 'plotseling' even afval moet wegbrengen. ;-)
alles gaat voorspoedig!! We zijn bijna klaar om te vertrekken, maar niet voordat zeth zijn 'trailer trash outfit' met bijpassende schoenen aan heeft aangedaan. Fit right in Zeth!! En dan zijn we klaar voor de volgende plek.
Eerst sigaretten scoren en tanken. Vooral de sigaretten waren prioriteit. Vanmorgen moesten zeth en martijn samen doen met 1 peuk. Wat een armoe!!!!
Een paar dingen die je moet weten als je deelneemt aan het verkeer in amerika. Er wordt hier gereden in mijlen. De snelheid op de snelweg is hier gemiddeld 55 mijl, dat is ongeveer 90 km per uur. De stoplichten staan aan de andere kant van het kruispunt. Als het rood licht is, mag je wel gewoon rechts afslaan. En dan is de camper ook nog een automaat in plaats van een schakelauto. De camper is 3 meter breed en heeft door zijn lengte een behoorlijke ruime bocht nodig en zwenkt uit. Petje af voor onze chauffeur Zeth!!!
Aangekomen bij de wallmart. Nieuwe boodschappen erbij halen, want we hebben gister alleen de 'noodzakelijke' spullen gekocht. Wat een lieve mensen hier. Bij de wallmart komt zo iemand naar ons toe, van alles vragen over onze roadtrip en zijn interesse om zelf een camper te kopen. Nou een camper zoals wij hebben kost dus zo'n 22000 dollar. Gelukkig zijn wij all risk verzekerd voor dit ding.
Met een kar vol boodschappen (in veel te veel plastic tasjes) en weer 100 dollar lichter komen we terug in de camper. We gaan lunchen met onze pizza's die we gisteren in een doggy bag hebben meegenomen van de pizzeria. Het is hier, in tegenstelling tot Nederland, heel gebruikelijk om je eten mee te nemen. Goede zaak in een land waar zoveel buiten de deur wordt gegeten.
Even de generator aan doen en dan kunnen we dus gewoon op de parkeerplaats de magnetron gebruiken. En natuurlijk gewoon naar de wc. Heerlijk toch om je huis gewoon bij de hand te hebben?
Na de lunch rijden we door op onze trip door New England, nu richting corning. We komen in een heel andere omgeving. We waren aan het stadse gewend, maar ons uitzicht is nu vol wonderschone natuur. Marieke is 1 met de natuur :-) en de temperatuur is perfect. 25 graden met een licht verfrissend briesje. Zeth is wel wat teleurgesteld omdat marieke hem had gezegd dat er waarschijnlijk geen bergen zouden zijn om met de camper te rijden, maar dus toch.... Hahah . Zeth moet toegeven dat het ook een adrenalinekick geeft om in deze glooiende bergen te rijden. We genieten met volle teugen van ieder nieuw uitzicht vanuit ons mobiele huis. We kunnen niet geloven dat het nu echt is begonnen!
Zelfs in deze omgeving tussen de pitoreske huisjes met hun veranda's (net als in de film) zijn de macdonalds en andere fastfoodketens niet weg te denken. Dat hoort bij het landschap hier :-P
De rit van vandaag duurt ongeveer 5 uur. Dat lijkt lang, maar voelt totaal niet zo. Het is genieten om onderweg te zijn, met een muziekje aan en een overvolle koelkast bij de hand.
Rond 20 uur komen we aan in campbell. Dit wordt onze slaapplaats voor vannacht.
Een rustgevende omgeving in het Apalachen gebergte op een camping waar iedereen al om 8 uur slaapt.
Ook zijn we erg blij dat we vanavond zonder airco te kunnen slapen want het is hier 's avonds in Campbell 12 graden. Dus lekker genieten in ons warme trainingspak onder genot van een wijntje voor de camper, hier kunnen we wel aan wennen.

Onderweg naar de wc zien we wildlife. Een pad!!!
Fotomoment!!!! Maar ons natuurdeskundige roept: Zeth? Pas je wel op dat je de pad niet verblindt. Weg fotomoment...

Ook moeten we als tokkies ons eigen was doen dus lopen we met zakken vol bezwete kleding over de camping. Nooit geweten dat zeth zo panisch was met de was. Die draait serieus alle kleuren apart. Uiteindelijk is hij over zijn autistische drempel gestapt en hebben we alles toch maar in een droger gegooid. Hoe het eruit komt zullen we zo zien.
Martijn heeft in de tussentijd gezond gekookt. We hebben nu echt zin in hollandse pot. Aardappels met groente want aangezien we serieus aan ruim 300 dollar boodschappen hebben gedaan en nog maar 10 dagen met de RV te gaan hebben word het niet meer buiten de deur eten.
We sluiten de dag af met ons laatste restje wijn, we hebben tenslotte vakantie :-p

Martijn ligt al op 1 oor en wij komen er achter dat de was nog uit de droger moet die al 2 keer heeft gedraaid. Dus vermoeid en aangeschoten lopen Zeth en Marieke naar het was hok. Potverdrie de was is nog zeiknat! Eindstand: lijntje spannen in de camper en de 3 manden met was dus maar ophangen.
Dus de kastjes kunnen niet meer open en we slapen dus letterlijk tussen de sokken en onderbroeken.
Het is nu 2 uur 's nachts en kunnen nu pas slapen, morgen maar uitslapen want ach... we hebben toch vakantie.