Woensdag 10 september

Door Thamar & Marieke - 11-09-2014 04:55

Vandaag gaat de wekker rond 8 uur. Martijn is zoals gebruikelijk als eerste wakker, maar laat de rest rustig slapen. Marieke wordt om 8 uur wakker maar snoozzzzzt de wekker nog een paar keer. Ff douchen en daarna tosti's bakken. Zeth komt uit bed als de tosti's klaar zijn. Hij moet nog even liggen... Vandaag moet hij weer een eind rijden, namelijk 5 uur naar kingston. Martijn ontdoet de camper van het afwaswater en dan zijn we klaar om te vertrekken.
We zeggen de niagara falls gedag en rijden dan zonder problemen canada in. Onderweg hebben we een aanrijding met een vlinder. Zeth kon hem niet meer ontwijken. Marieke is boos en praat de hele weg niet meer met Zeth. Tot de tweede aanrijding met een beest van een vlieg! Ze is nu woedend! Moet je nagaan de tom tom zegt: over 251km rechtsaf en de angstzweet breekt hem uit om verder te rijden.

Okeee nu alle gekheid op een stokje. Het landschap begint steeds meer te lijken op de veluwe. Vlakker en groen. De indian summer is helaas nog niet zo ingevallen als we hadden gehoopt, de bomen zijn nog aan het beginstadium van verkleuren helaas, maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag gaan we voor de verandering maar een keer lunchen. Pasta van eergisteren op de parkeerplaats, natuurlijk met een starbucks koffie erbij. Generator aan en dan kan je alles doen in je camper zonder op de camping aan de stroom te hoeven staan.
We komen rond half 4 aan in Kingston op de KOA camping. Achter de balie staat een vrouw met een baby in een draagzak op haar buik. Hmmm, dat zie je in nederland niet vaak achter de kassa... Vrouw had in elk geval haar kop er niet echt bij. Moesten later maar terug komen (kind had honger). We zijn later dus maar terug gekomen en toen vroeg ze ons exact dezelfde vragen als een uur geleden. Het bedrag dat we moesten betalen ging ineens van 140 naar 93 dollar. In de camper bleek waarom... Ze had de prijs van een tent gerekend in plaats van een RV en ze was dus duidelijk nog niet helemaal bij de les. Ach, hadden we het gokgeld er weer uit van gisteren.
Het weer is hier een stuk frisser dan dat we tot nu toe gewend waren. Tegen onze verwachting in is het hier erg druk (bejaarden en gepensioneerden). We hebben met onze 9 meter zo'n beetje de kleinste camper van het hele park. De meeste campers zijn complete touringcars, met alle luxe van thuis. Een bureau met computer, kabel tv, een slaapkamer, voorste stoelen die je gewoon kan omdraaien als fauteuil.
We bedenken wat we morgen gaan doen in de folders en via internet. Morgen staan de 1000 islands op ons programma.
We maken een hiketrail door de bossen van onze achtertuin. Er zit niet meer wildlife dan alleen een zwerm muggen. 200 meter en 5 muggenbeten verder zijn we weer bij onze camper.
Martijn gaat pasta koken, again!!! Terwijl marieke en zeth een potje gaan toepen. Zeth wint... Beginnersgeluk! We kunnen nog net buiten eten waarna het begint te regenen. Voor vannacht wordt 100% onweer verwacht. Spannend hoor hier in de bossen van canada.
Na het eten wordt marieke door zeth en martijn geroepen. Helemaal enthousiast. Wildlife gespot!!!!! Marieke loopt naar buiten, vol verwachting, maar vergeet in de haast haar bril. Ze ziet nog net een staart. Zeth rent naar binnen, bang dat hij wordt opgegeten en zweert de hele avond niet meer naar buiten te gaan. We zoeken op internet welk dier we zojuist hebben gezien. Het was de grey fox.
Ook loopt er een eekhoorntje rond onze camper en duik zijn holletje in. Het is een chipmunk.

We vervolgen ons kaarten spel in de avond en Martijn sluit zich aan. Buiten waait het best hard. We kijken even naar de weerberichten van de komende bestemmingen. Op sommige plekken is het s nachts 6 graden. Komt de wintersjaal en de thermokleding en Zeth zijn 'sokkens' toch nog van pas (zeth vraagt zich namelijk af 'wat is het meervoud van sokken? Sokkens?' :-). Het heeft wel wat hoor om zo binnen te zitten met de regen op het dak. Maar we hopen natuurlijk dat het morgen weer droog is. Laat de onweer dan vannacht maar komen.
Marieke wint alle potjes toepen van de mannen. De mannen beweren dat zij sommige spelregels is vergeten uit te leggen. Kortom, ze kunnen slecht tegen hun verlies.
Lekker snaaien bij ons kaartspel, donuts, pinda's en ijs. De kast is nog lang niet leeg!
De dag zit er weer op. Onze eerste nacht in canada gaat nu beginnen. Welterusten.